21/12-15: knäck

Ja, här blåser det varma vindar och snön lyser med sin frånvaro. 
 
Biltermometern visade +7 grader igår kväll. Va? Det är ju december. Det blir tjatigt och ja vi i detta landet surrar om vädret titt som tätt. Men det ÄR ju verkligen upp å nervända världen med detta nu. 
 
Men, det är ju hur som helst inget vi kan påverka. Vi får stå ut helt enkelt. Himla kort vinter.. om det nu blir nån i januari och februari vill säga.
 
Jag njöt av den lediga helgen iaf. Men i fredags hade jag lite knepigt känsla då jag inte skulle upp och showa. Fick bli lugn kväll i soffan istället. Sen har det piffats och rensats minsann. 
 
Allt detta ska direkt på tippen tex. 
 
 
Hugaligen.. Som sagt, mår SÅ gott av att rensa och slänga iväg sånt som bara ligger o tar plats. 
Så, varför gör jag det inte oftare?
 
En hel hög med jackor blev det oxå som jag ska ner med till flyktingförläggningen tänkte jag. 
Nån som vet om det bara är att fara dit?
 
Sen var det dags för knäcken att bli klar. Vi for upp till mamma och pappa för att fixa med detta. De gör nämligen den absolut godaste knäcken. Gillar knappt någon annan sort. Många är alldeles mjuka o läskiga och vissa smakar smör eller envisas med att ha nötter i sej. 
 
Den viktigaste ingrediensen och den som gör 'det' liksom, är ingefära. Japp! Den kryddan är ett stort plus, jag lovar!! 
 
 
Nu vet jag att mer måste kokas, då de har en förmåga att försvinna väldigt fort här hemma 😃 och jo, jag är en bidragande orsak till det 😉 
 
Önskar nåt bra sätt att fylla formarna på bara. Nåt tips?! 
 
Glögg o pepparkaka hanns oxå med. Mumselimums! 
 
 
Måndag är det, och jag vill fixa naglarna. Typ nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0