25/12-15: juldan

..endast Malin är vaken...
 
Julafton i Ovansjö var lugn o trevlig på alla sätt. Så där lagom liksom! Och vi fick tom njuta av snön på backen. Bara en sån sak!
 
Julmat.
 
 
Det jag gillar mest på julbordet är sill, lax, röror och ägghalvor. Det räcker för mej de. 
 
Julklappsspel körde vi. Himla skoj! Och tänk va fort just ett visst paket blir favoriten 😃 
 
 
Vi kör så här: alla köper ett eller två paket var för nån mindre summa. Alla paket på bordet. Nån sätter klockan på lämplig tid.. kan vara 20min. 😉
Två tärningar, var o en slår och får du par så norpar du ett paket från högen. När alla är ute så norpar du vidare från den du vill. 😉 Kul kul! 
Sen ringer klockan och där sitter man med ett, två..eller kanske inget paket. Thats life!  
 
 
Ska visa vad vi fick senare.
 
Kom hem i bra tid och en himla tur hade vi att Ti kunde skjutsa oss. Tack för det! 
 
Väl hemma så kikade jag lite på Tomas Ledins show på tv. Vi var och såg den i Stockholm på en personalresa. Helt fantastiskt bra var det! Och jo, jag fick ju feeling igår kväll oxå 😂 
 
 
😃
 
 
Ledin är SÅ bra! 

Juldagen är likamed hockey här i byn. Undrar just hur många gånger jag stått där och småfrusit. Det är a-laget, hemvändare och veteraner som spelar. Himla kul att se dem. 
 
Ti är oxå med! 
 
 
 
Ikväll har vi firat jul hos mamma och pappa! Mysigt och så gott! Lax är bland det godaste tycker jag.
 
 
Efterrätten bestod av glass med smak av creme brulé. Gott! 
 
Nu ska jag mysa vidare här, och endast jag är vaken..
(håller tummar och tår hårt oxå för att en viss storm inte ska ställa till för mycket strömavbrott, för då måste jag iväg på jobb) 
 
 
Julekramen på er alla!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0