3/12-15: throwback day

Men helt otroligt.. Det känns verkligen som jag skrev detta typ nyss.
Veckorna springer på..
 
Det är torsdag och ett inlägg från förr är på g.
Detta handlar om kissemissen Baggis och hans himla otur.. Detta skrev jag i augusti år 2010.
Håll tillgodo!
 
 

26/8: Baggis

Tycker inte det är så kul när en av våra kära katter måste ha tratt på huvudet. Går troll i det här känns det som. För ett tag sen kom han in och haltade på vänster framben, OCH höger bakben. Fatta hur svårt han hade att gå. Sen gick det över tack å lov.

Tog bara nån dag till så fick man se honom hängig igen. Hans svans gick ca 5cm rakt ut, sen bara hängde den rakt ner och släpade i golvet. Jag var helt säker på att det var av. Huga...stackarn kunde inte ens sitta. Han la sej ner på frambenen och lät rumpan vara kvar uppe. Såg ju lite lustigt ut men..

Jag ville till veterinären på en gång, men U tyckte vi skulle vänta. Jag ringde tillslut och beställde tid. På morronen efter så var det bättre. Till och med jag såg det och måste erkänna att vi behövde nog ingen veterinär.

Efter det har han varit halt en gång till på ett framben, bara så där ett litet tag. Över dagen typ.
Men så nu var det dags igen. Fattar inte vem han bråkar med. Blir så less. Hans framben svällde upp jättemycke upptill. Blev som en liten boll där. Läskigt. Bara att fara upp då. Så nu har vi en Baggis som var rejält yr i bollen igår av att ha varit sövd. Tyckte så synd om honom när han försökte gå runt här och bara yrade. Mycke bättre idag iaf. Men jag lider så med honom när han krockar och har sej för den där dumma tratten som han måste ha på sej.

Förstår inte riktigt varför veterinärer är så rädda för att djuren ska slicka sina sår. Det är ju precis så de gör i "det fria" för att hålla allt rent och så. Konstigt. Men hur som, han har ju ett dräneringsrör där nu, då jag förstår ju att han inte får slicka och dra ut det. Aaaajjj...

Såret ser ju inte så härligt ut heller. Ryser i hela mej när jag ska kolla på det. Det är U och Em som donar och tvättar det. Jag får hjärtklappning och bara lägger av så fort Baggis piper till det minsta. Lite känslig för sånt här då.

Här ligger han nu. Har fått tagit bort tratten ett tag. Han har toktvättat hela sej, förstår att han ville det. Stackars, katter som är så renliga. Har inte bitit i röret heller. Vi har noga haft honom under uppsikt här.

Ser lite konstigt ut. Och han har inte blivit av med sin tass, bara vikit in den.
Här är såret.

Bläken. Jag tycker det ser så ont ut.
Kanske ska ta hit en som kan prata med djur. Som kan förklara vad som hänt, och som kan tala om för Baggis att han ska skynda sej att springa hem när nån vill bråka med honom. Va lätt det vore om det skulle funka!

Idag har vi haft möte på jobbet, igen. Mycket nu. Det är ang vår organisation. Vi ska göra om lite. Eller röra om lite bland arbetsuppgifter och personal. Blir säkert bra när det är klart. Nu känns det bara lite vilset.
 
Imorrn ska jag dit tidigt igen.. jobbigt är det att kliva upp. Men sen så blir det nog så att Em och Ta stannar i stan redan på söndag kväll. Känns väldigt konstigt att se dem packa en massa nu. Flytta liksom. De är stora. Lite iaf.
U hostar och hackar fortfarande, och jag känner oxå av halsen nu. Bläk för det. Vill inte bli sjuk. Har inte tid :)
 
Har anmält mej till en kurs i ZumbaDanceworld i stan. Ska bli så kul. Det är på söndagar 16.10. Längtar så!  Har du testat det?

Har fixat mina naglar igen oxå. Och oj va skön känsla det är när man är klar. Att det spelar så stor roll hur ens naglar är. I alla fall på mej. Även om jag långa perioder kan strunta i att göra nåt, så är det så härligt när jag gjort dem. Blev tippar då nästan alla mina var borta..


Glad blir man! Och tur man inte har dem så där långa som tipparna är..

Nä men nu ska jag ge mej här. Har städat lite ikväll. En sväng med dammsugaren blev det. Nu känner jag mej helt slut. Trött och ja.. vill ju inte erkänna det men, ont i halsen. Skit.
Dans är det på Ånäsparken oxå, och jag vill dit. Nattinatt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0