14/7-15: Tisdagstanken

Hej på er!
 
Jag hoppas er dag varit fin o trevlig på alla de vis den kan. 
Det har inte min nämligen.
 
Dagens tanke, som blir kort, handlar om hur sårbar vi är utan datorer som fungerar som de ska. 
Jag vaknade sent, kom inspringande till jobbet glad i hågen. Semester snart, full fart framåt liksom :)
 
Japp, trycker på startknappen på min dator och ... väntar... väntar lite till... börjar bli lite brydd... Hm...
 
 
 
Ja, så har dagen fortsatt nästan. Alltså jag är så jädra less nu så ni förstår inte. En kollega som kan en hel del fick komma och hjälpa mej att försöka förstå vad som var fel. Men nä, vi lyckades inte. Hade startat om skroten fyra gånger, dragit ut alla kablar och satt tillbaka dem ordentligt. Inget hjälpte. 
Jag kom så långt att jag skrev in mitt lösenord till slut, bara för att se den lilla ringen stå och snurra en evighet, och sen blev mina skärmar svarta och inget mer händer. 
 
 
 
Men, som av en händelse så startade skrotan upp till slut. Undrar varför? 
Jaha, tänker ni, lite krångel på morronen och sen löste det sej. Men nix. Då går det inte att starta växelprogrammet istället. NÄ. Provar några gånger igen då, och sen vipps så startar det men, jag ser bara hälften av vad jag ska se. Morr.. nu är jag riktigt less. Skickar ett mail till växelsupporten Tom, inget svar. Ringer upp, men inget svar. 
Vadå.. sitter inte han och väntar på just MITT fel?? Nä, så klart inte. 
 
 
 
Strax innan lunch fick vi tag på varann och han började fixa tillbaka det jag saknade. Stort Tack!! 
Back at work efter lunchen så var det då dags för även mej att börja jobba. Hugaligen.. tur det var hyfsat lugnt på luren för Sara som fick klara sej själv där. 
 
Jag ska då försöka öppna nåt dokument, en pdf eller bara nåt.. och nu hörrni snackar vi sirap i datorn här. Fasen.. jag kom typ ingenstans med andra ord. Galen. 
Kämpade på där så gott jag kunde mej nä, inte många knop gjorda idag inte. Suck.
Tom tyckte vi skulle gå vidare och möjligen scanna datorn för att se om det kunde hjälpa och kanske behövs nåt nytt minne i den.. vad vet jag. Jag hoppas iaf att någon kan göra nåt imorrn, för en dag till så där klarar jag inte av. 
 
Bläk. 
 
Så ja, tanken är just den, att gudars vad sårbara vi är och blir när inte datorerna funkar som de ska. 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie Gulliksson

Men hugaligen! Hade samma upplevelse för ett tag sen, men jag är själv på jobbet och min dator hade dessutom kraschat.. Men det löste sig tillslut. ☺️

Svar: Ja, man kan bli tokig när inte tekniken funkar :(Tur det löste sej för dej då!
Malin Edlund

2015-07-14 @ 23:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0