16/7-15: Throwback again

Jomen vi kör väl ett inlägg från förr till va?
 
Detta skrevs den 1/7 2010. Innehåller ett recept oxå, som passar bra i sommartider!
Tänk va tiden går. 
 
 

1/7: 1 Juli , 2010

Meeen himlars jädrans skrot. Försov mej i morse.
Hade ju så trevlig onsdagskväll med Emelie och Tanya. Vi satt och surrade om allt möjligt tills klockan var mitt i natta. Halv två för att vara exakt. Det är ju lite för sent att lägga sej då när jag ska upp tidigt. Och jag klev upp tidigt, för att kissen Gizmo först ville få komma in. Han stod och krafsade på sovrumsfönstret. Men jag somnade om på en gång igen. Sen kommer kisse nr 2, Baggis och vill gå ut. Nu. Han jamade och krafsade på sängkanten vid mej och verkligen talade om att det var brådis. Bara att kliva upp igen. 





Då var klockan riktigt nära dags-att-kliva-upp-tiden. Och jag känner ju i mej att ja jag borde verkligen stanna  i upprätt läge nu. Men.. Detta onödigt dumma "men". Jag lägger mej igen. Bara-en-liten-stund...

Vaknar sen och ja, jag blir så less. Man stressar ju i hjälp sej när det blir så här. Avskyr det. 

Men åter igen, kvällen var så härlig. Jag blir så glad i kroppen när det blir sånna kvällar. Vi sitter och surrar hur länge som helst och bara är med varandra. Kvalitetstid tycker jag. T berättade om allt hon varit med om i Turkiet och det var en hel del. Hunnit både solat, badat och jobbat lite. Kul! Och E och jag blev ju inte mindre sugen på en resa direkt. Pratade om att fara vi tre, vore ju jätteskoj de. Får väl se hur det blir, lägger ut lite krokar ang boende där nere.. =)  Håll en tumme för oss är ni snäll!

Bestämde äntligen mej för att städa lite här. Satte en himla fart och ja, så skönt när man har gjort det. E fixade och donade på toan och jag i köket. Blev ovän med vårat strykjärn, då jag skulle lägga på en fin vit duk på bordet. Jag kommer slänga det järnet åt fanders nu. Det kom ju ut ljusbruna fläckar från den. Morr.... 
Efter städstund så tog jag en dusch och tog på klänning. Gick ut på verandan och myste med bok, ostkrokar och ett glas rött. Vem kände jag mej som då..!?! ;)  (fast lite fattigare då förstås)









Trivs ganska så bra då! Och Uffe och Humlan kom oxå och myste lite.






GRATTIS mamma på din födelsedag
Japp idag fyller hon stort, och det har vi firat i sommarstugan tillsammans nu ikväll. Blev skoj. Först rände jag runt lite på Ånge och fixade det sista. Pappa hade donat med present som hon blev nöjd och glad över oxå. Vi är med på det men jag fixar eget oxå från oss. Blev presentkort, halsband, likör och blommor bland annat. Så kul att ge presenter. Hon blev jätteglad både över att nästan alla kidsen (Tim jobbade tyvärr) kunde hänga med och över det hon fick. Folk där när vi kom och det hade varit par där hela dagen som uppvaktathenne. Härligt! Hennes kusin Sten med fru Christine hade hjälpt mamma hela dagen, vilket både hon och jag uppskattar väldigt mycket. De sover kvar där i stugan med dem oxå, har husvagnen med sej. 

Vi käkade middag och mums va gott det var. Vi var riktigt hungriga vi. Och sen åt vi en så god kaka, istället för tårta. Den skulle tydligen vara väldigt lätt att göra. Och om jag minns det rätt så var det så här:

Fruktcoctail i botten på en form. (eller någon annan saftig frukt/bär)
Sockerkakspulver över. Smula sönder eventuella klumpar.
Hyvla sen smör över. Ca 50gr. 
In i ugnen. Minns nu ej grader och tid. Men vipps så har man en jättegod kaka. Och väldigt gott med glass till. 
Enkelt va?! 

Satt igår efter jobbet och knåpade ihop en annons som jag skickade in till Dagbladet och Sundsvalls Tidning om att mamma fyller år. Men om jag förstod det hela rätt så kommer det inte in i tidningarna förrän på fredag. Himla synd men ja, in i tidningen ska det! Hoppas hon blir glad! Blev ett litet rim oxå, så här: 
När du nu 70år ska fylla,
kommer vi att din dag förgylla.
Tårta, bus och många skratt,
vi håller låda tills det blir natt.
Ja nåt sånt liknande blev det. Hoppas hon blir glad

Kameran var så klart med i min älskade stuga idag oxå. Men det var inte jag som hade hand om den, utan det var Emelie. Hon bara älskar att fota. =) Tjejerna fotade massor på varann och det blev himla många bra och fina bilder. De sprang ut på ängen och hoppade upp på höbalarna som låg där. Och då tänkte jag genast på en så fin bild jag har på dem alla fyra sen de var små, på just höbalar, och just där. Kul! Har tänkt lägga in den bilden här, men jag kan på nåt sätt inte förminska den.. knepigt ibland. Tips kanske?!



Här är modellandet igång! Nathalie står, Tanya fotar Emelie.



Fin bild på de tre tycker jag! Nathalie, Uffe, Tanya. 



Åsså jag!

Imorrn är jag ledig, så skönt! Har semester nu i fyra dagar och jag tänker bara njuta. Vi far ju till Stockholm oxå. Ska bli så kul att träffa alla igen och roligt med sommarfest
Men nu är jag pumsig på ögat så ja, nattinatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0