18/7-15: kryp i brallan

Tror jag är världsmästare. Ja, det är nog så. 
 
Jag, Malin, är förmodligen världens snabbaste på att ta sej ur ett par mysbrallor. 
 
Sover ut, länge.  Underbart!  Vovven fick långprommis med husse så han var nöjd. Vaknar och slänger på mej en tisha och hoppar i nytvättade joggingbrallorna.
 
Dessa byxor är nytvättade och har kvällen innan tagits ner och in från tvättställningen ute där de hängt på tork.
 
Går upp för trappen. Känner nåt på benet. Pillar lite. 
Kommer in i fina köket. Känner nåt på benet... som kryper uppåt.
 
Nu hörrni sätts världsrekordet! Får av mej brallorna på typ en sekund och där flyger en stor fet mal ut alldeles livrädd (jo den måste varit just livrädd). 
Herregud...
 
 
 
Den flyger till fönstret och jag försöker förstå att DEN var i mina brallor. Hugaligen va rädd JAG blev.
Och tack o lov att det inte var en skalbagge. Och tack o lov att jag inte mosade den.. bläken.
 
Skyndade efter ett glas och fångade in den stackarn och släppte ut den igen.
Hoppas den lärt sej att krypa in i kläder som hänger på tork, det är ingen bra idé det inte. 
 
 
Sicken start på dagen va?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0