7/7-15: Fransar

Igår gjorde jag nåt nytt.
 
Sett så många med snygga, och ville ju testa jag med. Duktiga Sofie Johansson pysslar med fransförlängning här i byn. Igår var det dags för mej!
 
Jag fick lägga mej på bänken med skön kudde under benen. Även en filt fanns som jag så klart bredde på mej, fryslort som jag är :) Skönt var det.
 
Hon började med att kika på mina fransar och undrade om jag hade någon idé själv. Det hade jag inte riktigt utan tyckte att Sofie fick tycka till om vad som skulle passa mej. 
 
Såg flera små fransar ligga där och herregud vilket pillrigt jobb detta är. Tålamod och noggrannhet är två saker som Sofie besitter, det är ett som är säkert! 
 
Mina nedre fransar tejpades fast så de inte skulle blanda sej med i leken så att säga. Kändes som jag skulle operera ögonen eller nåt, då det blev lite stelt. :)
 
Sen var det dags att blunda. Det tar ju ett bra tag att göra fransar, men det kommer ta kortare tid när hon blir mera van. Jag höll på att somna där ett par gånger, men det innebär ju bara om att jag inte led under tiden. Jag mådde gott där jag låg. 
 
Fick kika när några var satta och redan då kändes det bra. När jag var färdig och fick kika i spegeln så kändes det jättebra! Jag är jättenöjd och ska ju sköta om dem på bästa sätt så de håller sej kvar. Inget vatten på dem på 24 timmar och ingen olja. 
 
Blir spännande att se om jag vill göra dem nåt annorlunda nästa gång. Lär ju bli beroende av detta..
 
Himla snyggt! Smidigt att slippa sminka dem. Perfekt vid solning eller träning tex :-) Och skoj för de som har korta fransar att få längre så klart.
 
Jamen hur ser det ut då?!
Jo, så här! 
 
 
 
Nöjd o glad Malin igår kväll!
 
 
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0