23/6-15: tisdagstanken

Något sent kommer den, dagens tanke. 
 
Tanken handlar just om detta.. att jag i detta nu, borde sovit för länge sen. Trötthet. 
Jag kan ibland känna mej som en tjurig liten unge som inte alls vill gå och lägga sej. Jag menar då inte att jag juss gör så, tjurar på och ska vara upp länge. Nä, jag menar bara det att varför i hela friden går man inte och lägger sej när man är trött för? Varför går inte JAG och lägger mej när jag är trött?
 
Vet inte hur många kvällar på en vecka jag säger orden: ikväll ska jag lägga mej tidigt. Och blir det så - nej. 
Jag borde iaf klara av det nån kväll, typ lägga mej vid niotiden eller så. Ligga och läsa och må gott. Näedå.. 
 
Nu har jag suttit extra mycket vid datorn för att fixa med bilder, men det är ju inte så jämt. Ljust ute är det oxå så jag vill gärna sitta där ute på my lovely veranda och lösa korsord och bara vara. Vill sitta en stund i soffan om det är nåt bra på tv. Ikväll blev det Allsången vi såg. Carola är ju en helt otroligt duktig artist. Käkade rabarber o hallonpaj till. Mums de! 
 
Jamen ja.. min tanke var att gå o lägga mej direkt efter Allsången. Det var liksom min plan. Gick ju sådär med den. 
 
Men om jag nu ska ta detta till något vettigt plan, så lovar jag nu er fina läsare att jag SKA lägga mej i bra tid imorron. 
 
 
Tröttmössan på. 
 
 
 
Ja.. vi säger väl så då..
 
 
 
... även fast jag är jättetrött nu så spinner hjärnan vidare på den berättelse jag skriver på. 
Mycket olämplig tidpunkt att börja med det nu. Eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0