17/11-15: tisdagstanken

Brr..
 
Fryser du? Jag känner mej frusen. 
Tycker jag gör det ofta. Eller.. jag brukar frysa eller tycka att det är för varmt. Konstigt. 
 
Dagens tanke handlar om detta - att vara frusen.
 
Vissa säger skämtsamt - hon som är så smal måste ju frysa jämt. Eller - hon som är så stor håller värmen.
Hm.. nä.. det stämmer ju inte. 
 
Nåt jag snarare märkt både själv och i min omgivning är att vi kvinnor oftare känner oss frusna än män gör. Håller du med? 
 
På jobbet märks det tydligt när jag och andra fryslortar står o huttrar vid frukost tex, så kan våra manliga kollegor stå i T-shirt och tycka det är alldeles lagom temperatur. 
 
Och här hemma är det solklart jag som står för frysandet. 😃 Jag kan sitta i tjocktröja o mjukisbyxor, under en filt, och naturligtvis raggsockar på 😉 medan U sitter bredvid i kortärmat o kallingar. Mycket mysko. 
 
Upplever att killar/män oftare går med öppen jacka på vintern oxå, medan vi kryper så långt in i jacka och halsduk som det bara går. 
 
Hur kan vi uppleva temperaturen så olika? 
Och varför? 
Nån som har nåt bra svar tror?! 
 
U la fram detta på lunchen till mej med orden - klockrent! 
 
 
Jag kan bara instämma. (jag som nu har iskalla fingrar o fryyser här hemma.. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0