26/11 throwbackday Mat

En kylig torsdag har vi. Och här kommer ett inlägg från då jag också tyckte det var kallt.
Men.. maten värmde gott! Skrevs i november år 2013.
 
Detta är min favoritrestaurang nu! Har ni inte testat, och är i Sundsvall - prova!
 
 

9/11-13: Italien

Men hur länge tänker denna förkylning hålla sej kvar hos mej? Bra trött på den nu. En vecka i morrn. Bläk. 
 
Igår efter jobbet hoppade vi på tåget mot stan. Hade bestämt att vi skulle ut och äta och ha det gott. Vi båda är ju förkylda så visst fanns tanken på att strunta i allt och bara bädda ner sej hemma. Men nä, ut skulle vi. 
 
Det var svinkallt när vi gick från stationen in till stan. Men vi tinade snabbt när vi tog några affärer och gjorde några ärenden. Ser så mycket fint i butikerna och blir sugen att julshoppa. Och att inreda. 
 
Tänk att bara få gå in nånstans och peka..den vill jag ha..och den å den.. och sen fixa i ordning här hemma preciiis som man önskar. Häftigt! Fast det var ju det där med att hitta en stil oxå. En stil. Svårt! Finns ju så mycket fint! 
 
Vi gick sen vidare till Italienska favoritrestaurangen Dolcetto. Fantastisk mat! Det måste ni bara testa, om ni gillar italiensk mat vill säga. Vi tog en anti pasti till förrätt som vi delade på. Sen blev det pasta. Och då snackar vi inte vattenmakaroner direkt :) Jag tog en skaldjurspasta och det måste jag absolut äta nästa gång vi är där igen. Helt underbart gott! Å..blir sugen på maten igen nu när jag skriver om den :) Och vinet till..magiskt! 
 
Och ostarna till detta..och oliverna...
 
Och det var chili i detta oxå, riktigt sting i maten!
 
Efter god mat och dryck fick det bli en bio. Vi hittade väl ingen riktigt sån där "DEN" vill vi se, men det blev filmen Thor. Var väl så där. Kan säga att jag sov största delen av filmen. Väldigt skönt :) Och resten av filmen satt jag och hostade kändes det som. Hemlängtan var stor för oss båda sen och vi liftade hem med dotra som jobbat klart. Perfekt de! 
 
Trevlig kväll blev det och nä, vi ångrade inte att vi hoppade på tåget. 
Trots förkylningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0