14/9-15: kaka

Bakade igår. 
 
Det är nåt jag önskar jag gjorde oftare. Jag vill, kikar gärna på recept och så. Men sen att sätta fart..
Men nu hände det :)
 
Gjort denna kakan tidigare och japp, enkel o god.
Kallar den Bärkaka. 
 
Smält 100g smör.
Tillsätt sen:
2dl mjölk
2dl mjöl
2dl socker
2st ägg
1 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljsocker 
 
Rör ihop allt till en slät smet. Häll den sen i en smörad och bröad form. Strö sen över med önskade bär.
Har själv bara testat med svartvinbär, vilket är jättegott.
Gräddas på 175gr i ca 30 minuter. (jag har den alltid inne längre då den inte känns klar annars)
Vaniljvisp eller glass till är ett tips. 
 
Enkelt va?! Passar mej perfekt. 
 
 
Passade bra till kvällskaffet igår. 
 
 
Och.. det blir nog en bit ikväll med :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0