29/9-15: Tisdagstanken

Har du nån gång sagt: nä du vet jag hann inte sticka iväg och handla idag så jag fick bli utan mat. 
Eller: nä ja hade verkligen inte tid att kissa idag, så jag fick bara strunta i den livsviktiga funktionen. 
 
Nej jag tror inte nån av oss har sagt så. Men tänka sej att det ska vara så svårt att hinna vissa andra saker här i livet. Sånt som egentligen oxå är väldigt viktiga för oss. Det jag främst tänker på nu är att röra på oss. Att göra något som får endorfinerna att flöda och våra kroppar att jubla för att de får göra det de är skapta för att göra - röra på sej. 
 
För min egna del så känner jag att det är väldigt lätt att den där förbenade latmasken sätter käppar i hjulet för mej. Trist mej sant. Japp, bara att erkänna. Det är så skönt att bara slänga sej ner i soffan och slappa, eller bara strosa på med vanliga hemmasysslor efter jobb och middag, istället för att dra iväg igen på gym eller pass. 
 
Tänker på förr.. ja, då jag var ung :) då hade passen minsann ingen latmask som trängde sej på. Nä då bara drog man iväg och tränade, som den självklaraste sak i världen. Visst man kan skylla på mycket. Här är en del bortförklaringar: 
  • Jag hann inte idag.
  • Jag hade inte hunnit äta.
  • Hade ju tänkt gå men då ringde precis en vän.
  • Kläderna var i tvätten.
  • Tänkte gå men det var inget roligt pass idag.
  • Har läxor med barnen. 
  • Måste skjutsa till barns träning.
  • Måste verkligen städa hemma. 
  • Just det programmet på tv nu. 
Alla dessa bortförklaringar är ju värdelösa egentligen. Jo.. stopp nu, det är de visst det. Alla dessa saker går ju att planera och lösa. 
 
Om du får veta att du har ett föräldramöte på onsdag nästa vecka kl. 19 tex, inte sjutton säger du då: nä, jag måste verkligen städa hemma den timmen, den kvällen. Eller hur? Eller du säger inte nåt av de andra punkterna heller. 
Man roddar och donar och så ser man till att man masar sej iväg på mötet, som är viktigt att delta på. 
 
Det handlar ju om vad man anser vara viktigt och det ser man till att ta sej tid till. 
Det vi vill - det hinner vi! 
 
 
 
Du säger inte heller att du inte hinner kika på facebook på en hel dag tex. Eller att du inte har hunnit tvätta några kläder på en hel vecka. Eller att du inte hunnit duscha på en vecka. Det är ju samma sak. Man tar sej tid till det man vill göra. Punkt. 
 
Planering är ju a och o. I nästan allt. Jag orkar inte vara så organisatorisk i allt, men jag önskar jag vore det faktiskt. Vad lättsamt allt skulle kunna vara då. 
 
Tänker på träningen för min egna del. Tränar ju inte varje kväll direkt, så då får jag ju se till att fixa med saker runt dessa uppbokade kvällar istället för att klämma in för mycket just då. Sen kan man faktiskt göra väldigt mycket hemma, med sej själv och enkla saker som en stol och en vägg tex för att få en bra träning. 
Det går om man vill, heter det ju! 
:-)
 
Hm.. det är aerobics ikväll, och Hollywoodfruarna på tv.. och jag ska ju..  Kommer jag hinna?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0