9/1-16: Krispigt

Sicken dag! 
 
Att det är kallt ute nu har väl knappast undgått någon. Men det är ju ändå rätt skönt att bege sej ut en sväng iaf, för att få känna den där kylan. Eller hur?
 
Jag bylsade på mej med kläder så jag frös inte alls, förutom mina kinder då. Men det gick! Solen kom fram och jag kände att nu var det dags för mej att ta en date med min kamera och så blev det. Fotade lite på det mesta, men naturen är ju SÅ magiskt vacker nu. Man njuter verkligen. Vackra vinterland! 
 
 
Vovven och sambon var med ute ett tag oxå, eller rättare sagt, de hade kilat ut en stund före mej. 
 
 
Blir lite kallt för småtassarna. Men glad är han - vintervovven!
 
 
 
 
Jag prommade iväg och njöt av allt jag såg. Det gnistrade i träden och en massa domherrar satt och åt vid fågelbordet. Fick tyvärr inte någon riktigt bra bild på dem. Får prova mera en annan dag. 
 
 
 
 
Kallt o krispigt var det! 
 
Smög mej ner på en kollegas föräldrars gård, för att komma nära vattnet där. Det var nämligen för vackert för att bara gå förbi. 
 
 
 
 
Det här med att ha glasögon ute i kylan... Nja.. känns väl så där va.
 
 
 
 
 
Ja, kinderna bet kylan ordentligt i minsann. Kändes skönt att vända om och knata hemåt igen. Men jag riktigt längtar tills jag får ut på en sån här dag igen med kameran i högsta hugg! 
 
 
Hoppas du med har en fin dag trots kylan! 
Vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0