28/5-13- sofflocket

Men hur skönt är inte detta då,
nylunchad, lax o grönsaker! Och nu slängt mej ner på träsoffan på My lovely veranda med dagens tidning.
Ahhh.... Mår gott!

20grader är det oxå. Mysigt!

Funderar o klurar..vad tycker du om ämnet 'barn med på fest' ?

Hörde en debatt på radion i morse om detta. Någons åsikt: självklart ska barn vara med på fest! Det är bra om det är blandat och det livar upp. Barn tycker det är skoj att se vuxna lite lulliga. Lite spännande så där.

Någon annans åsikt: Nej. Barn och fest hör inte ihop. Det ska vara barnvakt som gäller då. Barn ska inte behöva känna att 'varför är mamma o pappa inte som de brukar vara'. Många far illa. Vuxna behöver få släppa loss utan 'hänsyn' till småttingar.

Ja..va tycker du?

Jag kan nog tycka lite både ock. Det beror på vilken typ av 'fest' det är. Och det kan absolut vara skönt både med och utan. Å andra sidan så har man barn så har man.

Intressant oxå med hotell. På vissa ställen är det ju 18-års gräns. Bra tycker jag. Bättre att välja. Åker jag med en liten så vill jag ju ha fler barn på plats där naturligtvis.

Men åker jag själv så kan det vara perfekt att slippa skrik och stoj från de små.

Ja olika sidor av allt alltså :)

Mors!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0