2/8: fest, fest, måla.

Redan hunnit bli den 2 augusti. Klockan är 00.05. Jag har precis målat mina sängbord vita. Grundat dem. Jag tycker de ser fina ut redan. Kul!



Blir att måla lite imorrn igen, och sen slipa så där lite lagom. Tänk va lite vitfärg kan göra.

Helgen har flutit på bra tycker jag. I fredags var jag på inflyttningsfest hos Kicki. Väldigt trevligt hade vi. Surrade, dansade, fotade och åt väldigt gott. Och jag säger det igen, himla bra att spotify finns. Så lätt att blanda musik så att alla kan bli nöjda. Perfekt. Här är några av oss i gänget:



Glatt gäng! Jag är jätteglad för våra pratstunder där. Tycker om er alla! Vänner behöver man!
Och blev väldigt glad när jag fick höra att ni läser min blogg, kuligt de!


Party on the balcony.

Kvällen/natten slutade med att jag och Emmi blev skjutsade hem av hennes kompis, Tack så mycket för det. Hade inte varit så roligt att gå hela vägen i kolsvarta mörkret.   (fniss fniss...)

Sen igår kväll så var det knytis i Ovansjö hos Ellerts. Sara från Stockholm var oxå här, bodde hos Lotta och Mattias som oxå var där i stugan. Himla trevligt igen. Vi grillade, eller rättare sagt, killarna grillade och vi pysslade med sallad och dukade fram allt. Såå gott med grillat kött och fisk. Jag hade gjort min makaronisallad som blev uppskattad igen. Mums va god den är! Och sen ananaspaj till efterrätt. Mysigt!



Grabbsen och Sara tog sej en fisketur oxå, men ingen fångst. Carina, Lotta och jag tog oss en drink istället. Alla barnen lekte på där hela kvällen. Så roligt att se dem. När vi precis klev ut ur bilen så kom de älsta, Melvin och Emmy springande med små grodor i händerna. Den ena jag såg var nästan av..stackarn. Men de hade skoj iaf. Sen gjorde de soppa och massa annan mat där ute. Det är fantastiskt va lite jord, vatten, en hink och en spade kan göra. Tur vi slapp äta det iaf.. =)



På nattkröken när vi kom hem så gick jag ut till växthuset för att stänga för natten. Det växer för fullt där inne nu. Men tomater och paprika är så sena.. Längtar tills de sätter fart oxå.
Känns som jag är i djungeln.



Idag har det varit grått och regnigt mest hela dagen. Det sprack upp nu ikväll så himlen blev alldeles vackert blå. Tänk om jag kunde få vakna i morron bitti (läs:om några timmar) och det kunde se ut så då med. Skulle bli så glad. Längtar efter att få ligga på en strand och sola. Det hör ju till på semestern tycker jag. Men som det såg ut i tidningen så skulle det inte bli nån sol på några dar iaf. Suck..

Jag städade lite här hemma under dagen. Så skönt nu när vi köpt en ny dammsugare. Slippa den där värstingen vi har, som ska fyllas med vatten och krånglas med hur lång slang som helst, när man ska använda den. Jag vet, den ÄR väldigt bra. Och visst kommer jag använda den med. Men när man bara vill snabbt få undan lite "råttor", ja då är den nya lilla betydligt bättre.

Får ta nerdervåningen imorrn tror jag. Och försöka bli klar med mitt eviga rensa-ur-garderoben-projekt. Inte klokt va kläder man har egentligen, som man aldrig kommer använda igen. Men där längst in, bakom massa annat, ligger de kvar i högar. Dumt. Måste bli bättre på att slänga. Mår toppen när det är gjort.

Sen nu ikväll har vi firat av Nathalie som fyllt 18 för ett bra tag sen nu. Det har ju aldrig passat riktigt och när hon fyllde så var hon i Turkiet. Men nu är det gjort iaf. Trevligt var det. Mamma, pappa och Nathas farmor och farfar var här. Emmi och Natha gjorde tårta som vanligt och mums va gott det var. Och tyckte nog den var extra fin nu oxå. Vi hade även melon och glass, och det gick åt de med. Tim hade just kommit hem från Storsjöyran i Östersund så han var oxå med. Bara Tanya som fattades, hon var kvar i stan, skulle nog jobba imorrn igen. Till kaffet blev det likör 43 oxå, smaskens de. 



Klockan är strax 01.00 nu. Och jag ska inte kliva upp och jobba imorrn. Jippi för de! :) Tänker vakna när jag själv vill. Underbart skönt och helt i min smak. 
Längtar redan tills jag ska måla igen!
Nattinattkramar till er!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0