2/12: Vinterskor och pepparkakor

Oj oj oj.. nu är det december. Herregud va tiden går. Folk brukar tycka att november är en trist och tråkig månad. Det håller inte jag med om riktigt. Jag och U fyller ju år! Och det blev snö tidigt så det är fint ute. Men... alltid detta men. =) Varför måste det vara så kallt?? -24grader ute nu till exempel. Inge kul. Jag vet, trist att tjata om väder och vind. Och vadå, kylan kan vi inte göra nåt åt. Bara att gilla läget liksom. Ta på sej mera kläder bara så går det bra. Men... ändå. ;)

Jag var ju ute på julskyltningen och frös tårna av mej nästan. Och bestämde mej då för att nu baske mej skulle ett par riktiga skor inhandlas. Har "letat" i flera år nu. (har jag inte det, bara varit lat och snål) Men sagt och gjort, i måndags efter jobbet så stack jag iväg och inhandlade dessa snyggingar!



De ser gråa ut här på bilden, men de är vita och snygga och det bästa av allt: varma
Varför har det tagit sån tid för mej att köpa vettiga skor.. hm.. 

Ja nu har jag en dotter som är brunett oxå. Igen. Hehe.. Fin är hon ändå! Passar tydligen i vilken hårfärg som helst. Jag var oxå till frissan nu i veckan. Ser nästan ut likadant, men lagt i mera av den "mörka" rödbruna färgen för att få lite mera vinterkänsla.  (men är rätt säker på att det kommer sluta med ljusare slingor framöver igen)

Önskar jag vore tuffare och vågade prova en riktigt mörk hårfärg jag med. Men nä, gud va jobbigt om jag absolut inte vill ha det så. Vilken lång väg tillbaka. Samma känner jag när jag funderar på att klippa mej, vilket jag gör ofta. Men som sagt, fy va jobbigt att bara längta tillbaka till det långa håret. Men är väl för mesig kanske. 

Här en bild på frusna vi på julskyltningen.



Hehe.. måste ju visa en bild på några fina pepparkakor oxå som E, F och N gjorde!

 
Tjusiga va?! =) 

Idag eller snarare hela denna vackan har det varit galet mycket att göra på jobbet. Har jobbat över en del och känner mej ändå väldigt efter. Imorron har jag tursamt nog en dag att jobba på utan telefon. Skönt! De andra sticker på firmaresa, vilket jag gärna hade farit på. Men jag har föreställningar både imorrn och på lördag så jag blir hemma. Och jobbar hela helgen ;) Men på ett annat sätt då. Kommer nog flexa ut vid 15 tiden för att skynda hem och sticka iväg mot Bräcke. Ska bli kul!  Hoppas jag packat ner allt i mina påsar nu så jag inte står där imorrn kväll utan kläder.. ;)

Nattinattkramen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0