26/12: Kinect!!

Myser gott här nu. Och är lite trött i kroppen, härligt! Vi köpte en perfekt julklapp till oss själva här hemma, spelet Kinect. Och jag köpte till en dansskiva oxå. SÅ ROLIGT! Har stått och övat och dansat för fullt här hemma. Och idag firade vi med alla kidsen oxå. Blir ju lite uppdelat på jularna. De spelade oxå och hade roligt! Känns som att jag skulle kunna stå där och hålla på hela natten lång. Men ska ju jobba imorrn.. synd men sant.

Har ni inte testat spelet så gör det! Kom hit och prova om ni vill =) Det är verkligen hur kul som helst att den där prylen känner av precis hur man står och vad man gör. Och olika nivåer är det oxå och man får öva rörelserna först, känns som man är på ett riktigt danspass. Ja, ni förstår ju att jag njuuuuter! =) När vi far till stan nästa gång så ska jag kolla vilka mera skivor det finns. Vet ju att det finns en Zumba! Kul!

Om jag och U vore lediga så skulle vi ha gått ut på Mittis och träffat lite folk. Men ja, nu är jag själv här i huset. Nja.. katterna är ju oxå här så klart. U har farit o jobbat och E åker med honom till pappsen. Blir kul för dem att träffas. Är ju ett helt gäng till där att fira jul med. Skoj! Och de andra kidsen har farit till mamsen sin för att vara med sin mormor innan hon far hem. N ska ner till Stockholm med pojkvännen. Kul för henne att göra nåt på lovet. Jag ska väl försöka få sluta tidigare nån dag här så vi kan fara till stan och hitta på nåt med de som är hemma. Man vill ju passa på att hitta på nåt när de är lediga.

juldagen var vi på hockey som vanligt. Det är en speciell känsla att vara där tycker jag. Har ju varit det så många år. Men det känns ändå inte som en riktig match mellan Ånge och hemvändarna. Jag saknar så många av hemvändarna. Men det är väl så, alla blir vi äldre, så det kanske inte känns lika ok att ställa upp. Kul var det iaf och Ti spelade oxå och det gick bara bra!

Det har ju varit ett väldans oväder i Sveriges södra delar nu under en längre tid. Här har vi varit förskonade men idag har det kommit en del snö och det blåser. Känns faktiskt mysigt. Men självklart vill vi inte ha nån klass 2 varning eller dyligt. Men så där lagomt snöigt. Och perfekt med endast -6 grader kallt! Toppen!
Jag hoppas alla tar det lugnt där ute i trafiken och tänk på att det är bättre att det tar lite längre tid att komma fram, än att inte göra det alls. (usch låter hemskt, men en bra tanke ändå)

Nu lite Rihanna: Only girl in the world, underbar bra låt det med! Och ja, tror nog jag tar och sätter igång ett sista danspass innan jag måste i säng här. Och summerar julen med julafton hos mor och far. Mysigt och jätteglada blev de för sin massagedyna till stol som de fick. Har använts flitigt. Himla bra. Sen juldagshockey. Och nu annandagen som en liten julafton igen, med middag här med alla 10 i huset, härligt!

Avslutar med en bild från stugan. Där har jag suttit så många gånger och värmt mej eller bara hamnat i eldkoma. Love stugan!



God fortsättning önskar jag er alla! Julekramen!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Vi har Zumba på Team Sportia :)

2010-12-27 @ 15:23:34
URL: http://hockeyemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0