23/7 NU är det fredag!

Och jag har nu SEMESTER! Härliga ord. Och man tänker lite extra på vad man ska fylla sina lediga dagar med. Tre veckor som jag kan bestämma över.. Jag vill ju resa, ligga i hängmattan, bada, läsa, städa, baka, umgås med vänner, sitta på verandan hela nätter, sova länge på morronen, äta glass, sola, äta jordgubbar, fixa grillplats och härbre i stugan, fotografera, dansa.... listan kan göras hur lång som helst. Men jag känner inga måsten ändå. Det får bli som det blir helt enkelt. Vi har inget som är planerat och bestämt, utan tar dagen som den kommer. Trevligt!

Men till å börja med så kan värmen ta och pallra sej hit igen tycker jag! Vi hade bara 11 grader igår kväll. VA.. Inte klokt ju. 20 grader kvällen innan. Tittat lite på "sista-minuten" resor under dagen, men inte hittat något fynd. Skulle gärna dra iväg nu imorrn redan.
Nån som har nåt bra tips på var man hittar resor? Skriv gärna!

Igår fick jag äntligen klar min fotobok. Hurra för det! Det var som jag trodde, för mycke minne i mitt postfoto program. Jag fick rensa bort en bok jag gjort tidigare till U, och efter det så kunde jag spara efter varje sida på min nya. Perfekt! Blev en riktigt bra bok om jag får säga det själv. Och nu längtar jag bara tills den dimper ner i brevlådan hemma. Hoppas det blir väldigt snart! Det är ju en present :)
 
Vill du oxå göra en bok kanske? Det är ju ett väldans bra sätt att bevara digitala bilder, och att verkligen göra något av dem. Annars finns de väl oftast bara i datorn. Här kan ni gå in och ladda ner programmet iaf:

http://www.postfoto.se/cewe-fotobok.html

Bara att ladda ner programmet, gratis, och sen sätta igång. Man kan välja att låta programmet "fixa" in bilderna, eller att göra allt helt själv. Det är roligast tycker jag, men det är perfekt att få lite tips oxå!

Dagen igår vill jag annars kalla skrot. Japp, så känner jag. Kort å gott. 
Men nu är det en annan dag! 
Min första (halva) semesterdag! :)


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0