29/7: Stan & fynd.

Tror det kommer bli regn idag. Känns så. Väldigt hög luftfuktighet. Men varmt iaf. Skönt. Sitter ute här och skriver lite. Har kollat Aftonbladet och läst lite ditt och datt. Kollat lite webb-tv klipp. Emmi och Natha är vakna, kollar film. Förstår inte att de kan vara utan mat så länge.. borde vara jättehungriga nu.
Japp, nu sitter de här med mej och käkar lite. :)

Mina semesterdagar hittills har varit härliga. Tillbringade hela tisdagen i Sundsvall. Hela högen med, utom Tim som jobbade. Himla trevlig dag. Är så glad för dessa gånger när vi gör saker tillsammans. Det blev många affärer, så klart, funderingar.. räcker pengarna.. för dyrt.. vill jag ha den eller den... suck. Haha.. ja så kan det vara. Kul att höra på dem. Sen middag och bio. Vi delade på oss på bion då vi inte kunde enas om vad vi ville se. Jag, U och Natha såg "Knight and day", och Emmi & Tanya såg "Eclipce". Vi var alla glada efter vår filmstund.

Blev en tur in till optikern, Ögat oxå. Emmi skulle göra synundersökning och Natha gjorde oxå en. Tycker det är nog med kisande vid tv nu. Och det behövdes minsann. Kom fram till att hon inte får köra bil utan glasögon/linser. Provade ut linser på henne direkt, så nu ser hon bra igen. :) Var lite nervös inför linserna, men det gick och har nu gått jättebra. Och Emelies linser kom hem idag oxå, snabba ryck. Tycker de är toppen på Ögat!

 



Träffade Tomas från Takida där oxå. Berättade lite om konserten på Ullevi, när de var förband till Pink. Himla häftigt. De hade varit bra nervösa innan, men allt gick ju bra. Längtar tills vi ska se dem i stan här framöver!

Vi var även in på Fyndlagret istan, för jag ville kolla om det fanns sängbord. Och ja, det fanns det! Kände det på mej. Så nu står de här, redo att bli målade. Jag har nu slipat och fixat lite så ja målningen är kvar. Där hade de även gjort en hel avdelning med "shabby shic" möbler. Men guuud va dyrt det var. Ett vanligt furubord, sånt man kan köpa för lite och ingenting idag, kostade flera tusen, bara för att de var vitmålade, och slipade. Inte klokt ju.



Kul ska det bli att måla!
Kvällen avslutades här ute med att vi satt och surrade och fikade tills långt in på natten. Trevlig tisdag!

Igår morse vaknade jag rätt tidigt. Ut i solstolen en stund. När det sen blev lite molnigare så blev det så varmt och kvavt så vi till och med klagade lite. Men bara lite, vill ju ha värme så klart. :) 
Blev en tripp till stugan och ut med båten på kvällen. Fick upp en gädda iaf, katterna glada! Sen gomiddag här ute. 

Nu ska jag ta tag i målandet en stund. Kul ska det bli! 

Visst ja, igår kväll kom lillan på att hon skulle lägga ansiktsmask på mej. Mysigt var det och så här tjusig var jag då! Stelt blev det och vi skrattade gott när hela ansiktet krackilerade på mej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0