16/6: Dans, modellfotografering, tjejkväll.

Mina fötter blev lite ömma. Men det gör inget. Mina vader känns lite träningsvärkiga. Men det gör inget. Jag hade så kul på Ånäsparken i torsdags när vi dansade till Date. En riktig höjdar kväll blev det. Så därför gör det inget att man känner sej lite "sliten" efteråt. :)  



Jag körde, Ullis och Ulrika, Emelie och Tanya var med. När vi kom på parkeringen så blev vi lite oroliga då det inte var så många bilar där. Men väl inne så var det överskott på killar, för en gång skull! :) Så ja, vi blev uppbjudna med en gång där och sen höll det i sej hela kvällen. Jag stod inte många stunder. Kuuul! Det kom så klart mera folk, men det blev aldrig så där "för mycket" som tur var med tanke på värmen.

Dansbanan där i Kovland är mysig tycker jag. Man kan nämligen dansa ut en sväng oxå, vilket är himla skönt när man är så där riktigt geonomvarm, vilket vi blev även denna kvällen. En kille berättade att för ett par veckor sen hade han varit där och hade då gett upp efter halva kvällen, då det var så varmt att det inte var roligt längre. Inte bra.. Och ja, man står hemma och piffar sej och kommer dit och dansar en dans, sen är man "dyngsur" Hehe.. !

I pausen gick vi ut till bilen och fikade. Båda "Ullisarna" hade med sej gofika och visst ja, jag måste fråga Ulrika efter ett recept på väldigt goda och väldigt kladdiga muffins :)

glad att kidsen vill följa med igen oxå. De hade verkligen kul de med. Dansade nästan hela tiden. Och Tanya slängde av sej skorna så hon var barfota. Fattar inte att hon inte fick värsta blåsorna. Men det gick bra. Nathalie var inte med för hon är på väg till Turkiet, igen.

Skjutsade ut Tanya till Fläsians camping efter dansen och sen bar det hemåt igen. Det började regna lite smått precis när vi lämnade parkeringen vid dansen. Och sen vräkte det ner hela vägen hem. Vi hade vår nya Bmw och det var riktigt härligt att köra!

Igår var jag till Ullis på tjejkväll. Himla trevligt. Helena var oxå "hemma" från Kanada. Så kul att träffa henne igen. Blir ju så sällan när man bor så långt ifrån varandra. Men skönt att det känns som "förr" ändå när vi ses. Det var Ullis, Helena, Linda och jag. Här sitter vi ute och myser, Linda fotar.



Mycke surr om barn och skola blev det. Inte konstigt alls. Det är kul och intressant att höra om hur det är i Kanada. Mycket är annorlunda än här hos oss. Jag hoppas verkligen att jag nån gång kan fara över och hälsa på henne där. Skulle va kul att se hur de lever och bli visad runt av dem. Uffe har släkt där oxå, så det vore ju perfekt att semestra där. Nån gång så!

Här har vi gått in då det blev liiite kyligt för oss där ute.









Nu är jag nyfiken på hur det har gått för Tanya på sitt första jobb. :) Vi har peppat dem alla att fixa sommarjobb, både för att få egna pengar och för att komma in på marknaden lite. Inte så lätt att få tag i nåt nu verkar det som. Men Tim jobbar ju iaf, och verkar fått rätt mycke i sommar, himla bra. Och Tanya fick just i torsdag jobb på en restaurang i stan. Toppen! Hon undrade när hon skulle börja, och killen sa: bra om du kan komma imorrn. Snabba ryck med andra ord. Så jag ska slå en pling senare och höra hur det gick. Hon skulle jobba hela helgen som jag fattade det. Perfekt! Vill så gärna att Emelie ska få tag på nåt oxå. Vi är ju mitt i sommaren nu men nåt nånstans vore ju toppen. Även om det bara är några veckor, så är det ju ett stort plus.
Annars får jag "tvinga" ut henne med gräsklipparen några svängar här, så hon får jobba lite för pengarna =)

För några dagar sen så var jag modell-fotograf! Himla kul! Emelie hade en idé och hur det skulle fotas, men det blev inte riktigt så, men kul ändå. Och många roliga och bra bilder på dem. Så roligt med fotografering! Och att det nu är digitalt. Perfekt. Jag tog strax över fyra hundra bilder. Inte dåligt de! Här är ett par på dem:













Blandat blev det, bus och fina bilder. De skulle vara nåt ungefär som ängel/djävul. Kul hade vi iaf!

Nu håller jag på att svettas ihjäl här på verandan. E väntar på kompis, de ska ut och ha en fotodag tillsammans. Kul! Stort intresse för min kära dotter. Fick höra kommentaren av henne när vi var ute: men du förstår inte hur jag menar, jag ser ju hur bilden ska se ut.. Och jag förstår henne precis. Det är svårt när man ska bli fotad själv, och så har man en bild i huvudet av hur det ska bli. Men fotografen tänker inte samma sak.. Dilemma. ;)

Men som sagt, varmt här. Ska nog iväg på affären och inhandla diverse till en god sallad och sen vill jag iväg nånstans och kasta mej i sjön. (kasta: läs - ta mej långsamt och plågsamt i vattnet) ;)

Hoppas ni har en härlig dag i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0