5/7: Stockholms weekend!

Hej igen!

Hemma i lill-Ånge då. Har haft en så härlig weekend i vår vackra huvudstad. Och nu var det verkligen vackert. Strålande sol från klarblå himmel, 30 grader varmt. Underbart!

Var ju ledig i fredags så jag tog det lugnt på morronen ( skönt ) och sen pulade jag lite med packningen. U ringer och busade, påstod att han var jättesen, men så var det ju inte. Kom iväg efter lunch och styrde då kosan mot Sundsvall först. Skulle fixa en pryl som gått sönder på tvättmaskinen. Den klarar man sej inte utan många dar. En hel hög kläder tvättas just nu för fullt. Undrar just hur många maskiner vi hunnit med idag.. Härligt är det att kunna hänga ut en tvätt, och när nästa är klar, så är den där ute torr. Perfekt!

Vi inhandlade lite smått till kidsen i Sthlm och lite gott till de vuxna ;) Blev lite jordgubbar att ha på färden oxå. Jag hade sprängande huvudvärk vid den här tidpunkten. Kände av det redan hemma så jag tog en tablett. Men den hade inte hjälpt nåt så jag fick köpa tabletter där. Och så frågar jag kassören om vilka som är bäst mot just huvudvärk, Ibumetin eller Ipren. Fick till svar: Det får inte jag säga, bara sälja.
Öh.. jaha. Men om det nu är så farligt att tala om det så varför i hela friden får de sälja dem för då? Vore väl bättre att tala om för kunderna. Eller??

Jag valde paketet med minsta tabletterna. Så klart. Usch, hatar tabletter. Men tog en direkt i bilen. När vi närmar oss Tönnebro kommer jag på: kaffe. Jag har inte druckit nåt kaffe idag. Där har vi det. Då sitter jag och mår riktigt pyton i bilen, pga skit huvudvärken. Men sagt och gjort, vi stannade till på Tönnebro och fikade lite. Mysigt att sitta där ute på baksidan och titta ut över vattnet. Och vipps var huvudvärken väck! Hurra för kaffe!


Kaffe & kaka, de gör susen de!



Puss på dej älskade dotter!


Lite seg i huvudet då. Men mysigt!

Som tur var så hade vi vår gps med i bilen så vi kunde knappa in vägen till Lotta och Mattias i Solna. Gick himla smidigt att ta sej dit. Vilken uppfinning va. Sån borde alla ha. Småttingarna hade somnat men "lillasyster" Emmy vaknade och bara log mysigt när hon såg Emelie. Härliga barn!
Vi satt och surrade ett tag där till ett glas rosé och hade det trevligt.


Framme hos Lotta & Mattias!

Vaknade i lördags av små söta barn och klapprade runt i klackeskor. Prinsess stuket ni vet! Och det första jag hörde var Vilma som frågade: Är det morron nu? Så söta de är! Sen blev det full fart mot stranden. Vi for ut till ett ställe på Ekerö. Jättefint. Så härligt att få ligga och sola en hel dag. Och jag badade till och med! Årets första dopp är avklarat! Hihi.. Lotta och Emelie gick i rätt smärtfritt där, medans jag mesade på ett bra tag. Men skam den som ger sej. Till slut så var även jag i. Och det var jätteskönt! Och mysigt att lägga sej på filten igen sen och värma sej. Uffe var superförkyld så han höll sej mest i skuggan och sov lite. Men alla njöt vi av dagen!


Full fart mot stranden på Ekerö.

 
Busfisarna Emmy & Vilma.

Blev lite brådis sen hemåt för att göra oss klara för festen. Men efter en del bestyr med halsband, underklänningar, solbränna och platttång så var vi alla redo för party. Emelie hade laddat upp med chips och filmtajm i soffan med barnen så kvällen skulle säkert gå bra.


Vi blev skjutsade ut till Trångsund av en väninna till Lotta. Himla snällt. Väl där så möttes vi av värdparet som var så tjusiga så kvällen till ära! Och det blev en jättetrevlig kväll med god mat och trevliga människor. Det blev frågesport, tävlingsmoment på högsta nivå =) bildspel och lite bus från oss tjejer. Vi framförde en liten grej ang hur Henke och Carina träffades. Jag sitter ju på inside information där eftersom jag var med, och faktiskt såg till att han följde med hem till Carina den kvällen. Lite lustigt att tänka så nu! =) Ett par från Luleå framförde en jättebra sång till dem som handlade om hur de försökte locka dem att flytta norr. Hihi.. Jättebra gjort av dem!

Värdparet Carina & Hendrik!

Framåt småtimmarna blev det disco och självklart dansade vi loss där på golvet. Skoj. Sen bara blev jag trött och nöjd där. ( fanns en liiiten anledning oxå till varför jag inte orkade mera. Kan tycka att vissa inte borde dricka så mycket så de inte vet vad de säger..) Det blev taxi hem iaf och natten var alldeles ljum och härlig. Uffe som skulle ta det lugnt hade just avlsutat en intensiv fotbolls match med grabbarna där ute på gården. Herregud va de höll på. En fotboll, några killar.. Ja det kan ju bara bli kamp =) En svettig sådan!


Jag, Gudrun, Lotta, Helena och Sara.

Igår morse blev det en lagom promenad vid vattnet ner mot Pampas Marina. Så fint där. Vi åt glass i den gassande solen. Jag och Emmi hade gärna legat och pressat på stranden igen, men det blev hamburgare ute på filt på gräset, och en snabb tur med shopping istället. Och ja, inte klagade vi inte. Jättetrevligt! Det var verkligen en underbar helg i Stockholm. Jag önskade så att jag kunnat stanna lite längre. Men så känner jag nästan jämt när jag reser nånstans. Längtar tills nästa gång jag får träffa brudarna och staden igen.

Vi sträckkörde hem av nån anledning.. Fattar inte. Inte att rekommendera direkt. Men lessnar ju så fort. Men men.. Jag slängde iväg ett sms till min frissa i stan för att höra om det fanns nån tid snart. Hon svarade att jag kunde få komma idag, om jag kom 07.45 i morse.. Huga.. Jag sa ju ja så klart, himla snällt av henne, Petra på Perssons, att ta sej tid och klämma in mej så där. Tack snälla för det!!
Men guuud va trött jag var i morse, men det gick. Emelie och jag stack iväg. Medans jag fixade mej så satt hon i massagestolen och hade det skönt. Och jag är nu så nöjd igen över färgen och att slippa se utväxten.

Nu tror jag bestsämt att jag ska kolla om en maskin tvätt är redo att hängas ut igen. Och om det hunnit bli torrt på vindan. Går undan minsann.

Just nu blev ja så där segt trött. Ögonlocken bara vill stänga sej och det fläktar skönt här ute på verandan där jag sitter i vilstolan och skriver. Kanske slumrar en stund.. mysigt...
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0