11/6: Avslutning och mc!

Vilken underbar dag det var igår. Man vaknade på morronen och solen lyste från klarblå himmel. Så härligt. Och nästan det första E sa när jag väckte henne var: "3år, nu slutar vi nian, va fort det gått". 
De har det. Minns när hon började på Minerva... länge sen. :) Men samma glädje som hon hade när hon började, har hon nu när hon slutar. Hon ser fram mot nya äventyr och att träffa nya människor. Härligt!
( kan tro att det kommer kännas lite efter Skule resan, när de säger hej då till varann.. )

Jag skyndade mej hem från jobbet precis 16.00. "Locktången är isatt" fick jag på sms från E :) Kom in i hallen och bara stannade med ett Åhhhh.... Hon var så fin där hon stod i vita klänningen och snygga skorna, halsband och örhängen inköpta dagen till ära. Klart att mamma-hjärtat slog ett extra slag och ögonen tårades. Mitt fina barn!

Sen kom hennes kompis och min känsla upprepades. De är så vackra! Tänk om jag hade fått haft en avslutningsbal när jag slutade nian. Vi hade en slags halmhatt på oss med band hängandes, där alla skrev sina namn och små hälsningar till varandra. Och visst hade väl vi oxå klätt upp oss, men inte alls på samma sätt som nu. Vill oxå få ha balklänning.......NUUU!
Lockade hennes blonda hår och ja, kände åter igen en liten ( stor ) mamma-känsla som svämmade över i mej.

De åkte tillsammans fyra stycken i en snygg bil, så klart! En cab! Och det är så roligt för dessa fyra har gått tillsammans ända sen dagis. Elias, Emma, Emelie, Jesper. Och ja, det är extra roligt att se killarna när de är så här uppklädda tycker jag. Tjusigt värre, eller hur?!




Jag fick tokstressa på där hemma för att fixa mej själv oxå. Slängde på mej min älskade lååånga svarta klänning. Passade perfekt en varm och härligt dag som denna. Upp med håret oxå då det skulle gå snabbt. Och sen iväg på fotojobb. Föräldrar ställer ju upp och fixar och donar med dukning, servering och städning. Och jag fotar. Har gjort det nu några år. Himla kul! Och extra roligt ikväll så klart =)

Fotar först alla klasser var för sej. Sen en bild på bara tjejera och sen bara killarna. Sen blir det mingelbilder när de skålar och lyssnar på rektorns obligatoriska tal innan det blir in och sätta sej till bords. Där äts förrätt, varmrätt och efterrätt med lite pauser och musik där imellan. Kvällen till ära spelade Mind Buzz som jag tycker är så bra! Och det verkade som att kidsen tyckte detsamma. Sångaren "Pära" ger ju järnet hela tiden och jag hoppas och önskar att alla ungdommar vågar släppa lös lika mycket som han kan en vacker dag =)




Jag fotade på där massor och helt plötsligt slog det mej, med ett knorr i magen och en svimningskänsla, jag hade inte ätit nåt sen lunch. E de bra de? Not!
In till kökspersonalen. Ingen mat kvar. Efterrätt kändes inte rätt.. Men där stod en liten tallrik sallad, förrätten, som jag kunde ta. Himla gott! Sen var man igång igen.

Det jag gillar bäst att fota där är nog kompisbilderna ute. Det är så kul när killar och tjejer vill vara på bild tillsammans, för att de tycker om varandra. Inte att de är tillsammans som par, utan för att de gillar varann. Många mysiga såna bilder blev det. Sen när speciellt killarna busar lite tillsammans. Många lyfte varann igår och ja, jag fångade några bilder på det med. Även fast jag fotar massor, så känns det ändå som att jag kommer till korta där. Vissa elever kanske inte vågar komma fram, och då är jag så rädd att de ska känna sej utanför. Men å andra sidan så kan ju inte jag springa på dem och "tvinga" dem att bli fotade heller. Ja ja, det reder sej nog. De får en cd sen iaf och där läggs ju bilderna ut så de har på varandra iaf.

Det blev ju disco där oxå, för 9A har ju Peter som lärare och han är ju även dj. Häftigt för dem! Underbart oxå att i stort sett alla var upp och dansade för fullt. Alla var så svettiga och glada. Jag fotade massor där inne oxå så det ska bli kul sen och se. Var ju lite svårt att se riktigt i kamerna, då det var en hel del rök där. Men det blir nog bra. Visst syns det att de har skoj?!




När vi kom hem igen så stannade Matte en stund så vi kunde fira lillan riktigt. Hon fick en jättefint armband med berlocker av oss och de närmaste. Och Mattes Lena hade gjort ett jättefint kort till fina asken. Berlockerna symboliserade oss på olika sätt. Jättefint! Och jag hade köpt en liten bok som hette "till min dotter". En bok man fyller i små saker och händelser som kan var kul och fint att ha kvar. Hon läste och skrattade lite och var nöjd och glad över allt och hela kvällen. Härligt!
Hade även väldigt ont i benen och fötterna efter brännboll på skolan och att ha dansat massor. Hihi.. som hon uttryckte sej: "jag går som en 80-årig gammal gubbe ju"
Och nu har de farit iväg till Skule på klassresa och där skulle de klättra... Kommer vara rejält trött efter den här helgen kan jag tro. Men nu är det ju sommarlov, så det gör ju inget. =)

Nu har U farit iväg på sin snygga mc mot Göteborg. Har pratat med honom nån gång nu under färden. Ja inte precis i färden, men vid fikastopp :) och allt flyter på bra. Jag sätter mej på tåget ikväll istället. Blir skönt att sova på tåg, ett bra tag sen nu. Sen framme i Götet ska jag hitta mej vidare mot ... Och sen blir det att prova MIN egen Yamaha Virago 750! Lycklig? Jaa! Men kan ändå knappt fatta det.. Kommer jag klara köra den.. är den inte för stor och tung.... huga. Ja jag har ju en bra bit att övningsköra på sen iaf. Ska bli kul!

Vi är lite osäkra på hur färden kommer gå hemåt. Men nåt litet stopp för att hälsa lite blir det med all säkerhet. Funkar inte att köra direkt hem.
Nu måste jag fixa till allt så alla prylar kommer med här. U tog det mesta i packväskorna men en del ska jag packa ner.

Måste ju skriva oxå att jag är så glad att våra glada studenter fick gå ut på trappan idag, utan regn! Toppen. Hoppas nu hela kvällen blir minst lika härlig som kvällen blev för niorna igår =)



Vackra äro di!

Nu tar jag å drar iväg om ett par timmar så..

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0