21/6: Elljusspåret

Hej hopp gummisnopp! =)

Har heeelt snöat in på två låtar nu. Den ena är Rihanna med låten Te Amo. Helt underbar. Sen den andra är Lady Antebellum med låter Need you now. Har du inte lyssnat på dem än så gör det direkt! Vill bara dansa och får så mycke minnen som är så goa ;)

Imorse var jag toktrött igen. Skulle lägga mej i bra tid igår hade jag tänkt, som så många gånger förr..
Men när lillan kom hem så ville hon kolla på tv och göra det med mej, så jag kunde ju inte motstå det. Vi kurade ihop oss där och vipps så sov mamma Malin. :) Trodde väl inget annat heller. E tyckte jag skulle hämta täcket och kudden och verkligen sova där. Men nix, jag skulle ju självklart bara titta en stund och sen gå å lägga mej. Men ja så blev det inte. Ska nog lyssna på henne nästa gång.

U hade farit söderöver för att kolla på en bil som han ville köpa. Tim strålade samman med honom i Karlstad så fick de båda sällis hemåt. Han hade talat om för mej att de skulle vara hemma vid ett-två tiden på natten. Jag vaknade där i soffan vid halv fem på morronen och upptäcker att de inte är hemma.. Gick upp och kollade, nä ingen där heller. Ni vet den där osäkerhets känslan som blir, innan man riktigt vet om man ens ska bli orolig, den kände jag tydligt då. Gick till sängen där jag hade min mobil på laddning, och jag hade då fått sms av först Tim som undrade om jag var vaken. Sen U som berättade att de fått punka och skulle sova tills på morronen innan de fortsatte färden hemåt. Åh.. så skönt det var att läsa det kan jag lova! (ja inte ang punkan då.. men att det inte hänt nåt annat.)

Många som gått på semester nu på jobbet. Blir så himla tomt och trist då. Men det är ju bara att jobba på och hoppas att solen, som faktiskt har visat sej rejält idag, vill fortsätta värma oss. Härligt! Kände när jag var på affären efter jobbet att jag nog måste ta och klä mej lite somrigare. Många gick där i sandaler och kjolar och så. Och jag kom i strumpor och jeans och fleecetröja på mej :) Men så är jag en frysis oxå. 

Ja, jag hittade ju ett par snygga röda jeans oxå här på nätet. Gillar färg, somrigt snyggt. Visst är de läckra?! 

 

Vi grillade idag och mums va gott det är. Jag slog till med ett glas rött oxå. Då kändes det genast lite extra lyxigt. Sen skulle U iväg och jobba och Tim till Ånge. E var med kompis i Ånge och "moppade" på. Härlig tid för dem! Jag satt på verandan och valde mellan att slita i jordgubbslandet, vilket verkligen behövs, och att ta hand om mej själv och ta elljusspåret en vända. Och ja, det behövs oxå... suck. Det blev det senare och gud va skönt det var. Så härligt varmt och solen som skiner, sommar-känsla på riktigt ju. Ska jag klaga på nåt så var det myggen som absolut skulle sätta sej och äta på mej så fort jag skulle fota nåt eller minskade på takten. Usch. Men jag bara måste ju fota rätt som det är, och ja här är lite av det:



Tycker det är så vackert på den här platsen.
 
Och titta på detta, visst kan du oxå nästan känna doften när du ser bilderna?!






Nu ska jag hoppa in i duschen och sen lägga mej. Hoppas att U kommer ihåg att ringa och hjälpa mej att vakna imorrn nu bara. För jag SKA på jobbet i bra tid. 

Nattinattkramen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0