3/6: Kunde varit en kväll på Norra..

Va trött man kan vara. Huga.. jag som skulle kunnat vara i stan nu, på Norra Berget och grillat, dansat och umgåtts med trevliga människor. Å så sitter jag här hemma och bara.. har det skönt, faktiskt! :)
Jag var på sista gången av Bachata kursen igår och det är ju hur kul som helst! Vi fick göra massa roliga, krångliga och vackra turer och på slutet fick vi alla hjälpas åt att hitta på en egen tur. Jätteskoj! Det kändes lite vemodigt att fara hem. Även fast det verkligen är skitjobbigt att ränna till stan som jag gör, så bara älskar jag ju det när jag väl är på plats. Och då tycker jag att resorna är värt det. Men jag önskar så att jag bodde närmare stan.. Finns så mycke roliga pass jag skulle vilja gå på.

Underbart väder hade vi igår oxå. Idag har det blåst och blåser fortfarande som bara den, och de sa att det kanske skulle bli regn. Om det nu ska det, så se till att börja regna nu genast, så vi får en härligt solig helg med start i morrn vid lunch ungefär =)

Dotra hade varit ute och sprungit i elljusspåret förut, vilket gjorde att jag fick lite dåligt samvete här. Tänker nog ta en varv jag med, fast inte idag.. Vi for en sväng till Växthuset för att inhandla lite plant men de hade just stängt så det får vi ta en annan dag. Det blev en tur till Borgsjö istället och en fika på .. men vad heter nu stället..
Ja det var mysigt iaf. Kaffe och bulle för U och mej, och en dajmstrut blev det för Emmi.

Jo vi var in på Medborgarhuset oxå en sväng och gjorde några 10-kronors fynd. Bland annat en sån där pryl man kan pilla sej på huvudet med. Ni vet vad jag menar va? En sån där metallsak med spret på. :) Det är ju så skönt. Provade på katten Baggis oxå men han uppskattade det inte alls på samma sätt som jag gör. Himla konstigt.   

När vi var iväg på Vårruset så blev vi och många andra fotade, helt gratis :) och här är vi: 
                                                        


    Catarina Björk, jag, Katarina Frank, Elisabet Granås, Katarina Lövgren,
                                                 Emelie (dotra), Linda Lundh, Åsa Granås.
Sicket gäng va?! Mycke glada och nöjda över att vara i mål. =) Och en himla massa "katarinor" i gänget, skulle ha haft namnet " katarina med resten" eller nåt.

Satt och kollade på Blenders sida förut och hittade en bild från spelningen i Jättendal på Torgny och mej. Här kommer den:


 
 Hihi.. va kul vi hade!

Nä nu ska jag ta och gå ner till "puffen min" och dotra och sitta i soffan en liten stund, för att sen krypa ner i sängen och sussa gott. (Tänker drömma att jag är på Norra Berget och dansar för fullt)
Och ... imorrn när jag vaknar så är det freeeedaaaag!!
Tjing! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0