20/5: Frissan

Hejsan!

 Igår var jag och Emelie till vår duktiga frissa Petra i stan. Och vi blev så nöjda! Längden på mitt hår är kvar, hurra.. och det blev lite ljusare som jag ville. Och Emelies hår blev betydligt ljusare igen oxå, så skönt. Det närmar sej hennes egen blonda färg. :) Gillas! Härligt när man verkligen är nöjd efteråt. Oftast så hör man folk klaga och att de känner sej missnöjda med håret när de varit till frisören. Och i mitt fall så brukar jag alltid tycka att de tagit för mycket på längden. Pratade en gång om det och sa att jag har ett födelsemärke som jag kan mäta håret till, och alltid klipper ni av håret en fem cm, oavsett om det behövs eller ej. Det gillades inte kan jag säga, och just den gången så klippte de bara liiite.
Men det är just så, och det spelar ju stor roll om man just vill spara ut håret eller ej. För om de gör så så kommer ju aldrig håret bli längre.

Syns kanske inte så mycket men, ja jag är ändå nöjd!


Sprag lite i affärer medans E satt och slingade sej. Men jag känner mej jämt så bortkommen där i gallerian. Är oftast ute i Birsta på Birstacity. Hitar inte riktigt inne i stan.. jobbigt. Men gillar ändå mindre affärer. Det var mösspåtagning oxå för studenterna och oj va skoj de hade där mitt på torget. Massa glada som dansade och sjöng.  Musik spelades jättehögt, det kändes som man var på disco mitt istan :) Och varmt och fuktigt som bara den. Bar vårjackan på armen och det kändes riktigt bra. Det var ju himla länge sen man själv gick ut gymnasiet nu, och inte hade vi mösspåtagning inte. Vi hämtade ut mössorna på Jiges och sen fick de ligga, tills självaste dagen d. Då togs de på och vi jublade glatt. Vilken tid de var!
Blev ingen shopping just där, men hittade tre fräsiga nagellack som jag bara måste ha. Visst är de läckra?! E har redan testat det ljusblåa och det blev riktigt snyggt.

Nu måste jag rusa tillbaka till jobbet, har ju lite flextid att jobba igen nu när jag gick så tidigt igår. Så jag vill inte bli för sen. Men skriver vidare senare, om kebab, jeans och dans!
Mors!

Back again! Och vi börjar väl i ordningen som finns ovan då :)
Jag blev vrålhungrig hos frissan då det tar ganska lång tid att sitta där, och började när Emelie nästan var klar. Magen bara skrek efter mat. Petra direkt: jamen vi kan fixa nån som springer ner och köper en kebab till dej, gillar du det?
Vilken service! Jag blev glad så klart, och vipps så hade jag en kebab i handen och en cola. Underbart! åt upp varenda smula, men några fefferoni blev kvar. Mums va gott de var!
( kanske ska säga att jag är sugen på ett glas vitt nästa gång, så får vi se vad som händer ;9 )

När jag var klar så var det Emelies tur att vara vrålhungrig så då blev det "donken" och go-mat som hon åt i bilen på väg ut till Birsta. Väl där shoppade vi ett par skor var, och jag ett par jeans ( blev blåa, fast jag gillade de vita oxå, men tyckte jag såg allt för stor ut i dem ) och ett rödvit randigt linne, väldigt somrigt. Hon en t-shirt och en liten väska.. för hon hade ingen.. haha.. Min kära dotter är såå tokig i skor och väskor. Väldigt tjejigt. Jag är väl oxå så, men inte såå mycket. Tror ja ;)

Vi mötte upp en kompis till Emmi oxå så de gick runt där själva ett tag. Jag kollade på skor och smycken då, men nä det blev inget mer. När jag sen kollade klockan var den tjugo i sex på kvällen och min dans träning börjar ju 18 så det blev lite brådis in till stan. Men det gick! Lite sen så klart, men det var ok.

Emmi satt och kollade på vår träning nästan hela tiden, var på stan en sväng först. Och jag säger då det, Ååå så roligt det är med Bachata! Så härlig musig, så bra lärare och underbar dans. Älskar att dansa! Här är ett klipp på ett par som kan sin sak:

 http://www.youtube.com/watch?v=k4D0Ih915a4&feature=PlayList&p=6B5935A6A11A8E70&playnext_from=PL&playnext=1&index=13

Visst ser det härligt och vackert ut?
Emelie filmade oss oxå igår, men ja, hm.. det ser inte riktigt lika tjusigt ut.

Vi stannade inte hela fortsättnings kursen, för Emelie hade huvudvärk och var jättetrött, så jag försod henne väl, när hon ville fara hem. Inte så kul att bara sitta där. Jättevarmt var det fortfarande när vi kom ut och det var jättefint ljus på hemvägen. Mysigt. Väl hemma så blev det full fart in i duschen och sen skjutsade jag henne till Fredde. Sen somnade trött Malin gott på kudden.

Och imorse vaknade jag av att Uffe kom in fem i sju och frågade om inte jag skulle upp. Helt slut var jag. Kunde ha gjort nästan vad som helst för att få stanna i sängen. Men upp fick man gå.. suck. Dagen var seg på jobbet. Och egentligen skulle jag ha varit på träning på Träningshuset ikväll oxå. På Boxersice, men blev inget av mej de. Jag hade hoppats på att Uffe, Tim och Emelie oxå hade velat gå, men de bangade så jag "föll för grupptrycket". Å va svår jag var att övertala.. :(  Dåligt samvete nu för att jag inte gjorde det. VILL ju träna, måste träna. Men varför är det så himla trögt då ibland?? 

Nu sitter jag och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Emelie hade en jeansskjorta ( ja den köptes igår oxå ja) som måste bli ren tills imorrn. Ska väl ordna sej.
Trött är jag. Uffe har lagt sej och läser. Jag tycker det är lustigt att han oxå tycker det är jobbigt att kliva upp "min tid" på morronen. Han kliver ju upp mitt i natten och far å jobbar, men då blir han inte så här trött. Men efter bara en sån här tidig morgon, så är han oxå dö-seg tidigt på kvällen.
Man kanske ska jobba andra tider för att må bäst. Vore toppen att få prova, få testa lite olika varianter och få komma fram till när just min kropp mår bäst att vara vaken.

Nu vill jag bara sooova.. himla maskin å leva om oxå. Låter nu som om den är på väg genom tvättrummet ut hit till köket där jag sitter. Huga.. Nä, blir en dusch och sen sängen. Ska bli så skönt. Och fredag imorrn, finfint de!
Nattinattkramen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0