Jag har blivit med blogg!

Hello!

Jo, nu är det gjort. Även jag har "blivit med blogg"!
Har ju surrat om detta en bra tag nu, som vanligt när det gäller mej. Måste ju vänja mej vid tanken innan jag tar tag i nåt.
Känns lite kul ändå att ha kommit igång. Många bloggar ju idag, det är liksom lika vanligt som att kliva upp på morgonen.. Men har ändå haft tanken på att: vem i hela friden vill läsa om vad JAG skriver om. Men ja, skitsamma om ingen alls läser egenligen, jag får ju skriva av mej iaf.

Man kunde ju välja kategori här om vad man skriver om, men jag har ingen aning än. Blir nog lite av varje, så allmän blev nog bra de.

Idag regnar det som bara den ute och det känns som om dagen kommer tillbringas inomhus.
Min käre sambo styrketränar där nere och jag sitter i köket och skriver. Har kollat facebook innan och det var då jag bara bestämde mej för att sätta igång här. Kul! Hm.. men varför blir inte min text som jag vill nu då.. Nu lyckades jag!

Det är härligt med regn ändå. Lätt att man blir less och tycker allt är skit,men det luktar så gott om asfalten och det är faktiskt varm ute nu. Underbart. Jag tycker man får lite sommar känsla i sej. Ja, för det är ju tyvärr så att Svenska sommaren förknippas lätt med regn.. Har en liten gokänsla i mej, vill ut och promma lite. Men det tar även emot. Vore det lite varmare så skulle jag sitta ute på verandan nu och mysa av smattret mot taket.

Lite om mej då kanske?!
Jag är snart hm.. ja det är lääänge kvar, men ändå, jag närmar mej 40år. Huga. Har faktiskt aldrig förr kännt nåt speciellt ang min ålder, men nu.. usch. Känns väldigt knepigt att jag ska bli så "gammal". Men jag känner mej ändå ung, och är glad över att många talar om för mej att jag inte verkar vara äldre än.. ja, va tycker ni?! ;)

Jag har en dotter som blir 16år i år, fort går det minsann. Bor och lever med min sambo, som har tre barn sen innan. De är 17, 18 och 19 i år. Så ja, som ni förstår har det varit fullt upp med kidsen ;)
Vi har inga gemensamma barn. Jag vill man ja, han har ju redan tre..

Min dotter är mitt allt. Men så säger nog de flesta föräldrar om de är normala. Jag tycker jag har gjort allt jag kan för att få en bra kontakt med henne och det tycker jag nu att vi har. Himla skönt. Det får man ju inte gratis precis, utan det får man jobba på, säkert hela livet. Men det är de värt, så klart!
Hon är hos sin kille i Ånge nu, och har varit det några dar, så ja, jag saaaknar henne. Mycket. Hoppas de kommer ner ikväll iaf.

Nu när kidsen, kallar dem så ( vill inte säga barnen, de är för stora och ungdommarna är så långt så ja, kidsen.. ) inte är hemma hela tiden så bli det så tomt här. Vi har ju hus och man vill ju ha dem här. Älskar när de ska komma hit och käka middag och de bli kvar sen. Så mysigt nu när vi sitter och spelar spel eller bara surrar om allt möjligt. Det är härlig känsla de. Mera sånt vill jag ha!

Mitt största intresse här i livet är dans! Jag är aldrig så lycklig som när jag får dansa. Underbar känsla när jag känner att musiken fyller mej och jag bara får dansa loss! Eller när jag får dansa med någon som kan föra jättebra så jag bara försvinner bort en stund. Härligt de!
Gillar oxå att när jag tränar dans så kan jag verkligen inte tänka på nåt annat, måste koncentrera mej fullt ut på det jag ska lära mej. Och så har man så kul medans man tränar, att just tanken på träning på nåt vis försvinner. Rätt skönt. Man har bara kul!

Går nu en kurs i Bachata i Sundsvall och det är jätteskoj! Har aldrig testat det förut, utan såg det första gången på Let´s dance på tv´n. Det var Cicci Erling och Mattias som dansade och det var såå härligt att se. Sensuellt och läckert! Gillar sånt, lite latin, härliga rytmer. Har dansat salsa förut, oxå i stan, och vill gärna lära mej mera där. Men nu är det Bachata som gäller!

Vi har jättebra lärare, Hector och Lina! Hector pratar spanska och Lina översätter. Perfekt. De är såå duktiga! Det är inte så många gånger kvar på kursen, men jag tänker fortsätta sen oxå. Vill lära mej mera och mera och ... :)
Och önskar så att jag kunde spanska oxå. Har provar två gånger att ta kurser, men första gången så var det samtigit som jag pluggade till Friskvårdsmassör, och hade då huvudet fullt av latinska ord så det blev bara för mycket. Sen andra gången jag provade så hamnade jag på en fortsättnings kurs, inte så lätt med andra ord. Jag fattade ju inte nåt, och det var rätt mycket svensk grammatik oxå, så jag la av. Men skam den som ger sej heter det ju, jag ska fixa en kurs nån gång!

Nu är klockan snart 15.00 här och vi ska käka lite sallad, smaskens de!
Och nu är klockan 15.25 pip och vi har just ätit sallsd, mums var det, och slut tog den.
Nu ska vi fara till Ånge och uträtta en del ärenden. Allt är ju öppet, det är fredag och jag är ledig tjoho!
Må så gott / Malin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0