18/5: Lunch 18 maj 2010. Fotoboken!

Hellu!

Hemma på lunch här och medans äggen kokar så skriver jag lite. =)
Ja det blir ägg till lunch, inte så spännande men gott iaf. Idag regnar det ute och känns rätt skönt att man jobbar ändå.
Jag kollade in på Postfotos hemsida förut, och JA tjoho.. min fina fotobok ligger där nu till allmän beskådning. Jag fotar ju massor och ville göra nåt med alla våra bilder från showen, på och bakom scenen. Och vipps så hade jag.. eller nä, det var inget vips där inte, det tog två veckor och mycke suck och stön innan alla bilder var på plats. Men en fotobok blev det iaf. Jättekul! Blev väldigt många sidor för det är många som fotat och jag ville få med så mycke som möjligt av oss alla.

När jag väl skickat iväg den och allt var klart så får jag ett mail från självaste direktören, i Dannmark, som berömmer boken med ord som:unik, enastående och fantastisk! Blev jag glad tro?? JAA! Självklart! Vilken grej! Och de ville använda min bok till reklam på deras hemsida, plus trycka upp den och visa den i vissa utvalda butiker. =)  Ja, så jaaa... jag är glad! Och nu finns den alltså ute där, på nätet, min fina Guldhits-fotobok! Och självklart ska du kolla på den. Här är länken:
http://www.postfoto.se/cewe-fotobok-exempel-pa-fotoboecker.html
Kolla in den och skriv gärna en kommentar här sen vad du tyckte om den!

Jag fick som tack för detta göra tre egna böcker, och beställa ytterligare böcker till något lägre pris, vilket var bra för de andra i gänget som ville ha. Så nu står det en kartong här med böcker till de andra. Och även fast jag VET vad böckerna innehåller, så bara vill jag slita upp den där plasten de är bundna med, och bläddra i dem. :) Men jag ska kämpa emot, jag ska låta dem öppna upp sina egna böcker, orörda. Jag får ta och bläddra lite i min egen.

Jag hade absolut gjort mycket annorlunda om jag vetat att den skulle i tryck, skrivit in lite fraser och för oss, betydelsefulla ord och uttryck, och låtarna så klart. Men ja, det blev bra ändå.

Och inte hann jag skriva klart detta på min lunch heller.. trodde jag de?? Nä men nu går det bättre.

I dag direkt efter jobbet hade vi fackligt möte, unionen. Gick bra. Sitter som vice ordförande där. Kan verkligen inte något om sånt, men man kan ju lära sej. Intressant. Och efter mötet, som tog längre tid än jag trodde, så skjutsade jag fram "min Enström" till Konsum. Väl där så var vi inne i massa tokiga ideér om allt möjligt så vi satt kvar där ute på parkeringen och surrade väldigt länge. =) Himla kul! Vi hann avhandla samtalsämnen som resor, mohjitos och ekologist glidmedel hahahaha... ! Vad ska det bli av detta tro ;)
Längtar tills våran nästa dejt!

Har skjutsat upp dotra till pojkvän och hann bara hem så skulle U köra upp sonen till tåget. Skulle till skolan och plugga.. hoppas bara det blir plugg. Så viktigt att det funkar med skolan nu. Visst förstår jag att det är skittrist och jättejobbigt många gånger, men... ack så viktigt.

Nåt som engagerar mej mycket nu är detta med oljeläckan. Hur i hel...e kan en sån konstruktur få byggas, utan att det finns säkerhets lösningar? Förstår inte. Och olja, som verkligen inte passar i havet, bara pumpar ut hur mycke som helst, hela tiden... Och ingen vet hur man ska stoppa det. Inte klokt. Blir upprörd när jag tänker på det. Så mycket djurliv och växtlighet som kommer dö och påverkas av detta under många många år framåt. Hemskt.

Imorrn far jag och dotra ner till stan, vilket är Sundsvall om man bor här. Vi ska till frissan våran och fixa till våran utväxt och klippa lite. Jag vill ju göra någon frisyr, så där lite page aktigt, och längre fram. Men inte så kort page. Men jag lovar, det slutar med att jag bara toppar mej. Törs liksom inte riktigt klippa av mej det nu. Har inte haft så här långt på väldigt många år, och är osäker på om jag verkligen vill klippa av det.
När jag sa detta här hemma så fick jag bara: jaha, och så ångrar du dej när du kommer hem igen. tillbaka. Hm..kanske de känner mej bättre än jag själv..
Önskar att det fanns ett sånt där dataprogram där som man kunde bli fotad i och sen fick man se förslag på sej själv i olika frisyrer och färger. Vore väl toppen de. Finns det i Sverige? Tror frisörer skulle tjäna på att ha det iaf.

Åh.. igår kväll hade jag så mysigt i min grannes garage. Låter knäppt, garaget, men hon är så himla pysslig och har nu fixat ett eget litet pysselrum där. Jättemysigt! Och gästvänlig som hon är så vill hon gärna att vi är där och pysslar och donar när helst vi vill. Jag är inte alls så duktig och så som hon och andra av hennes vänner, men bara älskar när man gör nåt. Så kul att vara kreativ! 
Hur som så hade vi skjutsat Nathalie till skolan och sen när vi kom hem så gick jag till garaget. Väl där fick jag kaffe och gofikabröd, och en mysig stund av surr och samvaro. Mår så gott av sånna små sunder! Men sen fick jag fart hemåt för klockan blev 21.00 minsann och DÅ är det tv-tid. Vill ju inte missa den kära kvinnan Maria Montazami! Hon är ju bara fööör härlig.  Och självklart var jag oxå redo: tada..bildbevis! 

                         Jag menar, även om man inte sitter i Hollywood så måste man ju få känna av glam-livet ändå ;)

                                                                          

Så jag var redo med ostkrokar, läppomoj och ett glas rött! Glammigt om nåt, eller hur? =)


Nu ska jag stänga ner detta och imorrn kvart över elva sitter Emmi och jag där och fixar oss! Tänk på oss då!



Najtinajt då från mej med lååångt hår.      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0