12/11: Gås och så gick det till!

Fredags-mys!
Japp, äntligen fredag igen. Härliga dag. Och jag plockade ut lite tid idag slutade jobbet vid 12. Tänk va mycke man måste fixa med när man ska sluta tidigt. Fick nästan panik där på slutet för att hinna få iväg det sista med posten och så. Men det gick!

När jag for hem så möttes jag av en härligt konstig syn här utanför. Jag ser våran katt Baggis, och framför honom.. en gås. Ja en kanada-gås som ligger på vägen. Tog nån sekund innan jag förstod vad jag såg och sen upp med mobilen och försöka få nån bild. Och detta fick jag med!







Fågeln reste på sej när jag kom med bilen. Försökte få bort slasket på rutan så det skulle synas mera. Då vände sej Baggis mot mej och gav mej stanna-där-du-är-och-stör-mej-ej-blicken =)
Ja ja, jag är ändå tacksam för att gåsen fick flyga sin kos. Tänk om Baggis lyckats bita sej fast i honom. Vad skulle jag gjort då tro. Pysslat om en skadad fågel just nu kanske. ;)
Hoppas verkligen att gåsen hittar tillbaka till sin flock igen. Stackarn.

Sen for jag ner och kollade i stugan hur det gick för U som är där och pysslar med vår timring. Fint blir det! Vi tog en liten fika i bilen innan jag for hemåt igen. Trevligt!



Hihi.. måste ju visa bilderna lillan tog just när jag piercade min navel oxå. Kul kul..











Ja som tur var hade jag lillans hand att hålla i. =) Men nu sitter den där iaf.

Nu tänker jag mysa ner framför tv och riktigt njuta av fredagskvällen.
Kramen på er!

Å..fick just ett glas vitt här. Tack tack, och skål!

Kommentarer
Postat av: Lina

gjorde det ont ? ...

har nämnligen äntligen fått tillåtelse att få göra det snart ! :D

tacksam för svar..

2010-11-12 @ 20:30:35
URL: http://linahildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0