10/10: Fox-kurs

Vilken toppenhelg! I fredags myste jag här för mej själv till Idol. Alltid lika kul att se det tycker jag. Eller nä, det är inte riktigt sant faktiskt. Jag tycker det är skitjobbigt att kolla ungefär från nu tills vinnaren återstår. Är så jobbigt att se dem bli ledsna när de åker ut, för de är ju så bra allihopa.

Men tittar gör jag ju så klart. Men vin, popcorn till!



Sen blev det upp tidigt på lördagsmorron för att fara ner till stan, vilket är Sundsvall om man bor här. Jag har gått en kurs i fox i helgen! Foxtrot dans. Hur kul som helst. Jag önskar alla killar skulle gå just för att få höra att vi tjejer bara älskar när ni kan dansa musikanpassat med oss. =)

En del killar dansar väldigt "riktigt". Alltså.. lång-lång-kort-kort tex. Sen kör de bara så hela tiden. Oavsett vilken låt som spelas. Och det blir trist. Det är så himla mysigt när det får bli känsla i det hela. Att man får dansa TILL musiken. Lyssna och vara ett med den. Då kan det ju bli..lång-lång-kort-kort-lång-stanna upp----- och sen iväg igen. Ungefär.. haha.. roligt det låter. Men ja, ni som dansar förstår hur jag menar iaf. =) Använda axlar, huvud, höfter, överkropp.. ja allt.  Och ja, det är såå mycket roligare att dansa då. Blir ett mycket bättre samspel.

Dagen började med uppvärmning, så klart. Sen nötte vi grundsteg länge, behövligt. Och fick prova på olika övningar för att väcka våra tankar kring hur och varför det är viktigt med rätt hållning och bra balans. En hel del att tänka på blev det. Vi tjejer hoppade fram i vår dansring med jämna mellanrum så alla dansade med alla.

Vi höll på från 10-16. Sen var jag rätt trött faktiskt. Var skitjobbigt att köra hem igen. Men det ville jag göra för väl hemma igen så duschade jag och fixade mej sen gick vi över till grannen som hade födelsedagskalas! GRATTIS Karin på din dag!!! Jättekul hade vi, mycke god mat och trevligt umgänge.
I party stämmning!



U skulle upp och jobba mitt i natten och jag skulle ju oxå upp för att fara till stan igen så vi gick hem rätt tidigt. Men efter ett tag ringde mobilen och då var Lenita här hemma, från Stockholm. Jag blev så glad och ja, det var bara att gå över igen! Ville ju så klart träffa henne. :) Vi surrade dans så klart ;) och massa gamla minnen. Kul kväll!  (kände då att skrot oxå att jag skulle upp tidigt igen.)



Haha.. det blev mycket rumpa, midja och skitunge-snack! Hehe... Kram på er!

Ja sen har jag nu idag igen tränat för fullt på kursen i stan. Jättekul och givande har det varit. Bilder kommer framöver. Och vet ni vad, jag sitter här nu och är danssugen!!! Önskar jag hade några här hemma i köket att dansa med just nu. =)

Jag ska säga oxå att det verkligen känns i min kropp att jag tränat. Först efter aerobicen i torsdags, träningsvärk i magen.. och sen detta. Men skönt! Orkade inte stanna istan för att gå på salsan tyvärr. Det blev så många timmar som jag måste vänta isf. Kände bara att jag ville få komma isäng i bra tid ikväll.

Nu har vi bastat här och ska äta lite och kolla på en film på tv. Känns som en lagom avslutning på helgen. Mysigt varm och trött i kroppen.

Avslutar med två bilder på en student jag fotat.
Väldigt fina tycker jag.





Tycker så mycket om den här bilden med prästkragen.

Kramar!
( och hörrni, ta en danskurs vettja. Ni kommer inte ångra er! )


Kommentarer
Postat av: Ellinor Sjöberg [mitt liv/min blogg]

Så skoj att du vill vara med i min dagens blogg tävling. Önskar dig lycka till och tävlingen avslutas kl 22.00! kram ellinor :)

2010-10-13 @ 18:23:54
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/
Postat av: ellinor sjöberg [mitt liv / min blogg ]

Var det du som vann dagens blogg på min blogg? ;) ta en titt in!

- tack för du ville vara med och del ta! Super glad är jag för det! Välkommen åter! (:

2010-10-13 @ 22:28:49
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0