14/9: Men varför..

..är alla så trötta?

Varit trött som en tok hela dan. (hur man nu är det) Bestämt mej för att lägga mej i bra tid i kväll. Vilket innebär en sänggång innan klockan slagit 22.00 pip. Undrar just om jag fixar det..

Tick tock tick tock..

Satt på jobbet idag och var så himla trött. Och mina kära kollegor gäspade i kapp med mej. Förstår inte. Varför är så många människor trötta nu? Är det hösten, mulet och grått väder, eller har vi fått i oss sömnmedel hela bunten? Tycker iaf att jag hör överallt att man är trött. Det är ju trist ju. Jag vill vara pigg, ha massa energi. Ta tag i saker här hemma (som jag skulle göra direkt om jag hade lite extra pengar..) Men nu bara sitter man och segar hela dan, sen fortsätter jag när jag kommer hem. Huga.. måste göra nåt åt det.

En teori jag har är att jag får för lite friskluft. Jag är aldrig ute. Tar bilen från A till B, sen när jag kommit hem så är jag liksom bara inne. Duuumt. Kanske ska skaffa en hund ändå, så jag måste komma ut. :)
(eller så kan min trötthet bero en del på att jag lägger mej vid 23.30 tiden oftast och klockan ringer fööör tidigt)

Igår var jag på träninghuset på Zumba! Var ett tag sen nu, men jag måste ju komma igång igen (försöka iaf) Få bukt med slapp-kroppen. Huga.. Skulle behöva en personlig tränare. Tänk vilken lyx det vore. En person som gör allt för att man ska lyckas. Oavsett om jag skulle gråta och skrika, så skulle den personen bara skrika högre och få mej att kämpa på och "fixa" mej ändå. Härlig tanke de!

En nära väninna har skaffat sej en egen "pt" (personlig tränare) Jag beundrar henne för det. Verkligen. Jag tycker det är så bra när man investerar i sej själv. Det kan vara massage eller andra behandlingar för sej själv. Härligt. Jag är alldeles för dålig på att göra sånt. Tyvärr. Och jag tänker nog som många andra, att det kostar för mycket och så. Men egentligen, vad är viktigare för mej, än mej själv. ( ska vara barn då! )
Man kan ju lägga pengar på många andra, betydligt mindre viktiga saker. Undrar varför det är så, att man har svårt för att just "slösa" på sej själv?

Idag på lunchen så testade vi ett nytt ställe i lilla byn här. Det var på Café Källarn! Jättebra! Kul att de har öppnat och massor fanns det att välja på. Jag håller alla mina tummar för att det kommer hålla i sej och vara många som kommer dit. Vi behöver ett sånt ställe! Jag åt kyckling-klubbor med ris. Jättegott!



Nämen.. nu är klockan 21.53.. Jag måste rusa. Har ju dejt med sängen nu, får INTE bli sen!
Kram och natti!



Kommentarer
Postat av: emelie

JAAA SKAFFA EN JAPANSKK SPETS!

2010-09-14 @ 23:04:43
URL: http://[email protected]
Postat av: Malin

Hihi..

Ja det vore så himla mysigt. Och bra! Men då behövs det ju hundpassning ibland. :)

2010-09-15 @ 13:46:42
URL: http://malinedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0