12/8: Elaka människor.

Hej hopp!
Då var det fredag igen, härligt va?! Idag ska jag jobba fram till lunchen sen tar jag och de yngsta tjejerna o far till stan en sväng. Det blir avkopplande tid hos frissan för Em o mej. Sen blir det shopping för Em och Ta. Det ska bli jeans och lite hösttröjor vet jag. Ska bli trevligt! U blir hemma och fortsätter krångla med vårat markplan och trappen. Hehe.. gud va vi donade om och om igen igår. Men skam den som ger sej ;)

Igår på jobbet så hade det råkat gå ut påminnelser till vissa kunder, även fast det var betalt. Då kan man ju tycka att man som kund ska kolla upp först hemma att man har betalt, sen kan man ringa bolaget och undra varför man fått detta.

Men det finns människor i vårt vackra avlånga land som bara måste bli helt tokiga, och börjar skälla som en hund, bara för att. Jag förstår inte dessa personer. Inte alls. Jag menar, varför? Vad blir bättre av det? Mår de bättre om de får skrika massa hemskheter i luren. Har de lyckats den dagen då, eller vad?

Fel kan begås och vi och andra gör vårt bästa för att allt ska gå bra. Men sen är det faktiskt så att fel kan begås. Av både människor och datorer. Och det är väl ändå inte så farligt, inget händer ju, egentligen.

ni alla som brukar ringa upp företag/bolag och bara skrika o vara förbannade, tänk om. Det sitter en person där i andra änden av luren som finns till för att hjälpa dej. Inte för att vara en "spottkopp".

Nu har jag hittat nåt toppenbra i mobilen oxå. Man lär så länge man lever heter det ju. Och förresten, det är inte jag som har hittat detta utan en snäll kollega som visade mej. Jag vill ju ha nåt att lyssna på i lurarna när jag ska promma. Och då visade hon vart jag kan ladda ner program från Sommar i P1 till min Iphone. Det är ju jättemånga spännande personer som har haft egna program där. Ska blir så kul att lyssna på det. Vill sätta igång på en gång, men blir till att jobba först. ;)

Vill säga Grattis till Klara idag oxå som har namnsdag!

Ha en bra dag hörrni! Solen skiner och det är ju fredag! Gör nåt skoj, ta ett glas vin o må gott, njut!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Det finns mycket mysko folk runt om i världen, man undrar ibland om de gnäller/skäller/jävlas bara för att det är det enda som ger dem någon slags glädje? Måste vara ett fruktansvärt tomt liv att leva dock.

2011-08-12 @ 11:43:45
URL: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Eva

och så är det oftast inte den stackarn som får utskällning som gjort nåt fel. Inte sån stor sak egentligen, allt går ju oftast att rätta till =)

2011-08-15 @ 15:04:40
URL: http://franbottentilltoppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0