25/8: Löning!

Löning! Underbart tycker jag! Det har varit alldeles för mycket månad kvar i slutet av pengarna nu. Huga.. Har gått väldigt mycket eftersom vi har grejat en massa. Men fint blir det! Skulle haft sej ett extrajobb.. Och tänk om man kunde få strunta i alla räkningar några gånger per år. Vilken dröm, eller hur?!

Har känt mej lite knepig idag. Lite så där..jaha.. hm.. så pass.. där ser man.. saker är inte alltid som man trott......
Smått jobbigt. Stor varm kram efter jobbet piggade upp mej en del iaf, himla skönt!

Hoppas på fika/mat/drink/surr/fnitter-kväll imorrn! Du är väl på Elisabeth?! Ska skicka ett sms till dej så snart jag gjort klart detta inlägg :)

Var till vår kära stuga igår en snabbis. Em skulle fota lite där. Å va jag tycker det är synd att vi är där så lite. Nu har vi ju haft en anledning att inte vara där eftersom vi donat o grejsat så mycket här, tiden går liksom. Men ändå. Annars. Vi har inte ens fiskat nåt. Vi som brukar sitta i båten massa timmar på en sommar, och dra upp gäddor så det står härliga till. Till våra katters stora glädje. Men nix, inte nåt sånt inte. Bläk. Det är så fint där och jag får alltid ett sånt lugn i mej. Det är väl för alla minnen sen man var liten.



Höstkänsla!



Gjorde ju ananaspaj härom kvällen. Mums va gott det är, och det var nästan godare kvällen efter. Då har den ju stått till sej så att säga :) Vet att receptet efterfrågades så här kommer det:

150 gr smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver

Blanda detta och tryck ut i en pajform.


2 dl creme fraiche
1/2 dl socker
2 tsk vaniljsocker
1 burk krossad ananas

Blanda allt detta och häll i pajformen
.


In i ugnen och gräddas i 200 grader ca 25 minuter.


Serveras med vaniljglass.
Mumsigt!


Haha.. nu blir jag sugen på paj igen. Men nix, nu får det vara bra. Inte gosaker varje kväll inte. Måste ju försöka tänka mej för. Även om det är väldigt trist. Har ju känt att kläderna har krymt i garderoben i sommar. Knepigt det där.. Men får väl ta tag i nån träning snart så ska det säkert kännas lite bättre igen.

Måste visa min nya piercing. Ja nya o nya.. haft den ett bra tag nu och gillar den skarpt. Och kunde även byta den alldeles själv utan att svimma ;)



Lite trött nu ja. Och upp tidigt imorrn blir det oxå så nattinatt på er.



Antar jag ser ut så här om ett litet tag ;) Söt-Humlan kommer alltid o lägger sej en stund på mej. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0