23/2: Fem-kronors fika.

Japp, nu är andra lagret färg på plats på bokhyllan. Kul! Och ja, jag tror att det räcker. Hoppas hoppas..!
Nu är det bara den andra, nästan likadan, kvar. Och garderoben. Och taket. Och trapp-delarna, och .... Ja det finns ju en del. Men jag gör det bara när jag vill. Skönt de! Och nu är det ju faktiskt sovrummet som är prio så det får bli garderoben som blir nästa projekt. Tänk va man kan göra om med lite färg. =)

Här är före och efterbilder när jag endast grundat bokhyllan:





Inte de bästa bilderna men men. Kul är det!

Visst är det hemskt att höra om folket i Libyen? Det är så lätt för oss att "inte förstå, inte bry oss om". Men tänk om det vore vi. Tänk om vi levde så som de gör. Jag är glad att folket nu får göra sin röst hörd, så som i Egypten och Tunisien. Det borde vara en mänsklig rättighet att få tycka och tänka som man vill. Men att måsta leva så där, inte få tycka eller uttrycka sin åsikt det måste vara väldigt svårt för dem. Jag hoppas verkligen att de kan "få bort" den där som tycks styra landet med järnhand, så att alla tillslut kan få leva som de borde, år 2011.

Detta kommer ta väldigt många år så klart, men det är bra att det sätts igång i flera länder. Att folket visar att nu får det vara nog. Så himla synd bara att vanliga människor ska måsta lida och dö för att detta ska kunna bli verklighet. Världen är bra konstig ändå, eller hur?

Vi kan skratta oss lyckliga som lever och bor här i Sverige. Men skänk en tanke iaf till de som bönar och ber om omvärldens hjälp nu i detta kaos. Det gör jag.

Lägger upp dagens bild, nr11 som är: tokigt.



Detta tyckte jag var bra tokigt iaf. En bild från i somras när jag var ute och fotade. Skulle luta mej mot trädet men hann, tack o lov se dessa små rackare som sprang som tokar upp och ner för björken. Knasigt, de borde väl hålla till i stackarna på backen..

Vi var ju i stan i helgen, vilket jag kallar Sundsvall då. Hittade dessa fina ljuslyktor som nu pryder sovrummet ( ska ju upp när allt är klart, men kunde inte hålla mej ) Köpte dem på Indiska. Finns mycke fint där minsann.



Fikade gjorde vi efter en rundvandring på Ikea oxå. Och huuur kan en fika kosta fem kronor? FEM? Jag betalade kaffe och bullar till U och mej och ja, en tia skulle hon ha. Fattar inte.. Men helt ok var det iaf.



E tog en mjukglass och den kostade inte mera den, och go var den oxå, fick ju se till att få en "smak".

Nä nu blir det en dusch här och sen isäng, tidig morron imorrn igen. Men..stormsteg mot helgen, alltid nåt!
Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0