21/1: Boktips

Så där ja. Nu har vi ätit här. Jättegott! Brukar i stort sett jämt ta biff med purjo, men idag slog jag på stort och valde biff med grönsaker =) De ni!



Har varit och är inne i en läsperiod nu. Är skönt att försvinna in i en bra bok. Vissa brukar säga att nä, läsning är tråkigt. Men jag tror bara det beror på att man inte lyckats hitta just den sortens böcker som fängslar en. Själv gillar jag självupplevda böcker mest. Och sen gärna lite spännande böcker.
Här är tips på några som jag tycker är bra:



Tusen strålande solar av Khaled Hosseini.
Handlar om en tjej som är femton år. Hon tvingas resa till Kubal och gifta sej med en trettio år äldre man. Väl där blir det misshandel, hon är ju kvinna... och man får följa hennes liv genom alla svårigheter.



Eldens hemlighet av Henning Mankell.
Den här boken handlar om systrar som lever fattigt med sin familj. Bomber faller och deras allt försvinner. De söker sej till annan by genom lång vandring med sin mor. Det finns minor gömda i marken och en dag råkar en av flickorna trampa på en när de leker..



Kriget är slut av Morgan Alling.
Den här boken är den senaste jag läst och å vilket bra bok säger jag bara. Han har upplevt så mycket jobbiga saker den här mannen under sin uppväxt. Så mycke svek från vuxna. Skitjobbigt. Flera gånger när jag läste den så måste jag titta på bilden på framsidan och riktigt känna in Morgan. Jag tittade ju på honom när han var med i Let´s dance och han var ju en klar favorit. Hur duktig som helst. Och dansen hade han i sej även när han var liten. Så ja, vill du försvinna in i en bra bok så läs denna!

Nog om boktips nu så här på fredagskvällen. Har kollat tv, skjutsat E till Ånge och nu blir det tv igen här. Så klart =)

Har fixat mina naglar nu oxå, känns väldigt bra de! De hade ju växt ut en hel del plus att min tumnagel hade spruckit och gått av. Så här en före och efter bild.





Blev naturella naglar den här gången. Jag är jättenöjd! Tycker det är fint. Och så mycke enklare när man vill måla dem.

Nu blir det ner igen och kolla vidare på Let´s dance. Frank är ju riktigt duktig ändå =)

Ha en trevlig fredagskväll alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0