21/1: Semla

Härliga fredagen är här! Det är ju nåt speciellt med denna veckodagen, inte sant?!
Tidiga mornar har det varit och igår var det bara stopp. Jag var helt slut så jag somnade i soffan efter middagen. Sov väl nån timme. Sen bara att förflytta trötta kroppen in till sängen för mera sova. Härligt. Det behövde jag. Har inte alls varit lika trött idag. Skönt!

Min käre sambo köpte hem bullar, grädde och mandelmassa så vi kunde göra semlor. Mums va gott det är. Och speciellt när man kan göra dem själv och blanda ut mandelmassan så där så den blir precis lagomt tjock.
Visst ser det mumsigt ut?



Nu ska jag, U och E äta lite "kina-mat" här. Ska bli gott som fredags-middag det.
Och ja, det ska nog bli ett till inlägg senare tror jag =)
Smaklig måltid till oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0