15/7:Tick tack..

Klockan är nu över tolv så det blev ju den 15é innan jag skrev igen.
Har haft en alldeles underbar dag ute i solen. Vilket väder säger jag bara. Tur man inte var i Stockholm för där regnade det så jag på tv. Har suttit ute och myst och läst här på gården. Ätit jordgubbar och glass! Egna jordgubbar. Vilken lyx det är. Och så gott! Sen hade jag turen att få ett glas vin oxå av min käre sambo medans jag väntade på att köttet skulle grillas till middagen. Mums va smaskens det var. Och friterade pommes till. Perfekt de!





Har rensat akvariet lite och fixat med packning och tvättning oxå nu dag/kväll. För imorron bitti så beger vi oss söderut. Ska bli kul att komma iväg på en semestertripp nu. Lite lagomt så där. Det blir Göteborg, Lidköping och Gotland innan vi styr kosan hemåt igen. Känns skönt att få komma bort och tänka på annat ett tag.

Hoppas kunna låna nån dator oxå nån stund så jag kan lägga upp nån bild lite nu och då. Annars blir det att hålla tillgodo med mobilen. Inte det sämsta ändå. ;) Och mitt batteri har blivit mycket bättre nu oxå, vet inte varför men det har väl gått till sej. Väldigt positivt iaf. Förut hade jag inget val än att ladda mobilen varje natt, men det behövs inte längre.



Nu ikväll såg vi ett program på tv om en kvinna som var "samlare". Och ja, hon samlade inte på gamla kaffekoppar eller nåt sånt, utan på allt. Verkligen allt blev kvar hos henne. Herregud hur det såg ut. Jag satt och höll för ögonen där ett tag, för de hittade till och med några döda katter under allt skit på golven. Tänk bara vilken stank... Och toaletten.. ja den klarade inte ens karlarna av som var där för att städa. De fick ta in extra personal för att göra jobbet. Fy attan... Och här klagar jag på mej själv att jag har svårt för att slänga saker.. Man ligger i lä, tack o lov!

Sen blev det lite packning igen och sen hörde jag det välkända introt till serien Fame! Å.. va jag har sett den många gånger. Och jag minns när jag var liten och satt o kollade på den. Grät och ville bara hoppa in i rutan och vara med där. Ville oxå gå en sån skola!! Dansa, dansa och dansa! (och kanske träffa Leroy) ;) 

Sitter nyduschad här nu insvept i en handduk. Slåss med mygg. Bläk. De har visst passat på att ta sej in nu på kvällskvisten när vi haft dörrarna på vid gavel här. Usch. Tror jag måste smörja in mej med nåt oxå här för jag har ju blivit alldeles röd av solen ser jag.

Nu blir det kidsen som håller ställningarna här och jag tvivlar inte på att det går bra. Det är ju vi som funderar hela tiden om det finns mat och så. Men som sagt, de fixar det. :) 

Nu ska jag slänga mej isäng här för det blir tidig morron. Det har jag ju sluppit nu ett bra tag känns det som. Skönt!  Kan ju inte säga att jag saknar att vakna till väckarklockan direkt..

(suck, jag som skulle lägga in bilder och skriva klart... fick lov att stänga ner allt och ge upp. Alltså, Telenor ger jag inte mycket för just nu. Nu har vi klivit upp här och Em har gått iväg på jobbet och vi ska strax iväg oxå. Och jag bloggar klart mitt inlägg här med Telias bredbands-plupp istället.)

Linda och jag var ju på en fotokurs som slutade med att vi var modeller till en annan fotograf. Jättekul var det. Nu har bilderna kommit och här är ett smakprov.



Solen håller som bäst på att ta sej igenom molnen och jag hoppas att vi får fortsätta ha det bra nu på semestern och på väder-fronten.



Må så gott!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men så tjusiga vi var;) Hoppas ni har en trevlig semester!! Kram

2011-07-19 @ 10:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0