11/6: Mc-tur.

I lördags vaknade vi av ett sms ang en mc-tripp. Å va skoj tyckte vi och försökte vakna till liv. Jag hade en önskan om att kunna övningsköra lite då, men min kära fina mc tyckte annat. Galen blev vi. Eller rättare sagt mest U som fick krångla och försöka springa igång den. I hettan. För om jag tyckte att studentdagen var varmast, så måste jag nog säga att denna lördag var värst. Eller bäst.. eller hur man nu ska/vill se på det hela.

Hur som så fick han duscha två gånger för att kunna kyla ner sej. Haha.. och jag bara stod kvar o tittade på när han slet med den. Rättvist.. nja... 

Det slutade med att vi struntade vi i den. Det fick bli att åka med U istället. Och det skulle ju gå bra. Mysigt. Även om jag verkligen får kämpa för att luta med i kurvorna. Tycker ju det är lättare att köra själv. Tryggare på nåt sätt. Men men, vi tog oss ner till Herkan och Lena och sen iväg mot staden. Vi for massa kringelikrok-vägar, och oj va vackert land vi har.  Sverige ÄR fantastiskt! Det är så vackert med alla blommor och kossor i hagarna. Och alla dofter man känner när man åker mc. Härligt de!

Sen på vissa ställen, när vi stannade till för att sträcka på benen, så höll vi på att storkna av värmeslag. Helt otroligt. Det kändes nästan för varmt för att åka till och med. Termometerna visade 30 grader mest hela tiden.
Vi for neröver stan för att U skulle lämna in sin mobil som har valt att lägga av. Dessa mini-datorer säger jag bara.. Skulle skickas in nu iaf så får vi se hur det löser sej. Håller tummarna!

Vi fikade gott där på In-gallerian för att sen bege oss vidare på hojarna. Kändes lite surt att gå där fullt påklädd när man såg alla soldyrkande folk som låg utmed kanalen och hade det gott. Men men, kommer fler såna dagar, hoppas jag ;)

Vi styrde nu kosan mot Alnö och Spikarna.



Det är så himla fint där ute. Om man ändå hade en stuga där vid vattnet. Vore nåt de! Den ena stugan är finare än den andra.. man bara suktar, tittar o njuter av utsikten. Vi stannade till och kikade på en timring oxå som Herkan och U har gjort. Jättefint ligger det. Ska bli skoj att se när den är helt klar, alltså klar i den meningen att den är inredd och så. 
här ser den ut nu.

 

Vi käkade middag på Hamnstugan! Det är ett ställe jag tycker ni ska besöka. Jättetrevlig personal och god service, och ja, jag beställde en räkmacka och fick in en räkmacka. Men en gigantisk sådan!
Titta!



Mums va gott det var! Lena o jag passade på att ta ett glas vitt till maten oxå. Härligt de!
Vi myste på gott där! Lena passade på att sola lite. Jag bara klarade inte av att sitta i solen. Stekhett är ordet.









Kändes precis som om vi var utomlands. Skön känsla.

Vi prommade runt lite där och hittade till och med Ovansjö-bor ;)
Och väldigt många fina platser att njuta av!







Supertrevlig dag som avslutades med glass i Stöde på hemvägen, kaffe hos Herkan & Lena. Och sen rejält ont i baken när jag kom hem hit igen. Haha.. känns som att jag har blåmärken. Inte världens bästa sadel att sitta på så många timmar totalt. Men det gick!

;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0