12/6: Åska

Va olika vädret kan vara. Ena dagen helt molnfritt och bara vackert. Sen nästa, regn och åska. Blixtrar o dunder.
I morse vaknade vi båda av ett skott. Ja det lät som ett skott och ett väldans ljussken. Satte oss upp i sängen alldeles tyst, tills vi båda sa: vad var det där?

Gick upp och ut i gillestugan och där var det alldeles rökigt och luktade bränt som bara den. Bläk! Vi gick upp och började kolla runt vad som fungerade och inte. Gick ner igen och snart så hittade vi bitar av plast lite här o var. Det visade sej att åskan slagit ner här hos oss. I kontakten. Inte kul alls. Fy attan va jag blev rädd. Tänk om det hade börjat brinna. Huga..

Så här såg/ser det ut där nere nu iaf.



Inge vidare inte. Tv är stendöd. (tur vi har försäkring) Ljudanläggningen oxå.  Har ju inte kunnat kolla X-boxen, Wii och allt som hör till allt sånt. Men hoppas på det bästa iaf. Vi hade satt en mc-batteri på laddning utanför huset oxå, det hade gått i bitar oxå. Fasen va otäckt. Jag som brukar tycka att åska och muller är lite mysigt så där. Men jag har ändrat mej nu. Tycker det är läskigt. Iaf när det låter så nära som det gjorde här i förmiddags.

Sen har det mullrat på bra hela dagen. Det var först mot kvällkvisten som det gav upp. Eller drog iväg åt nåt annat håll. Men det är fortfarande mörkt på himlen. Vill inte ha mer åska nu. Det räcker.

Varmt är det fortfarande iaf, och.. tycker att det mullrar lite nu med, men det kanske bara är nån lastbil som far här i närheten..

Annars så har jag hjälpt Na med håret en sväng och sen mest slappat, kollat internet och bloggat idag. En bara-vara-dag. Skönt det med.
Och nu tänker jag måla mina naglar och sen kanske kika på nån film i datan här ute på verandan. Mysigt!

Tjing på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0