10/6: Sjung om studentens lyckliga dar...

Jamen då var det gjort då. Studenten för de två äldsta kidsen här i huset. GRATTIS till dem säger vi!

Det har verkligen varit hektiskt här hemma, med allt som ska fixas och donas inför sånt här. Det är ju en stor och speciell händelse och man vill att det ska bli så bra som det bara kan för dem. En dag att minnas för alltid.
Efter mycket stök åt alla håll och på alla plan så känns det som att allt blev lyckat ändå. Tack för det!
Den sista oron blev när U ringer mej på jobbet, jag jobbade ju en liten stund där på förmiddagen, och säger att lastbilen som skulle lövas och göras klar, är i Färila, på väg hem till Ånge. Jag höll på att smälla av. Det fick bara inte gå fel, vagnen måste hit innan de kom till Ånge. Och japp, det lyckades! Hann precis bli klar med den så de kunde hoppa på att njuta av färden bland alla andra studenter.

Här ett litet axplock av bilder från den stora dagen!

De fick komma ut en och en där från skolan och jag vet ju nu att det pirrades rejält i magen på dem där när det var dags för deras tur. Tror ja de.. Minns att jag tyckte det var pirrigt att gå ut även fast vi kom ut ett helt gäng samtidigt när jag gick ut.



Sen när de kommit ut så hurrades det, och ja, en o annan tår fick torkas bort så det skulle gå att fota ;) 
Sen tågade de på led bort till flaggstången för att hissa en egen flagga. Ti tog ton där och de andra stod uppställda och sen sjöng de för fulla muggar. Trodde Ti röst skulle försvinna efter det där, men det gick! 



Sen var det föräldrarnas och släktens tur att gratta dem. Min mamma och pappa, deras farmor och farfar, vi och Em, som hann hem!, var på plats. Det var jättemycke folk och tokvarmt.







Fina och glada, härligt de! 

Sen bar det iväg mot Ånge i full fart. Dags för flak-åkning. Och herregud va varmt det var. Är lur på att detta var den varmaste dagen hittills. Svetten rann om oss. Och jag behövde ju inte sitta i fin klänning eller kavaj.. ;) 

Här några som kom farande. Och några for omkring i en båt till och med ;)

  





Och här har vi "vårat" gäng! Går inte att ta miste på glädjen här inte. :)






Sen efter massa varv så var det att lasta av och hurra igen. Sen hem och fika smörgåstårta och vanlig student-tårta. Jorgubbsdrink och presenter. Trevligt var det! På alla plan! Känns bra de!



Lövat så klart, och gud så yr man kan bli av att blåsa upp ballonger ;)








Ömma fötter (rutiga svullna fötter), snurriga huvuden, svettiga kroppar, massa fnitter och tankar på kompisarna som man inte ser på ett tag. Ja, så är det... Många tankar och känslor blir det på en gång.
Senare på kvällen så bar det iväg på förfest för dem och kvällen avslutades senare på krogen. Och det lät som att det blev en fantastisk, minnesvärd kväll för de båda studenterna. Kul!

När de hade farit iväg härifrån igen så var det som att luften gick ur mej. Vi skulle skjutsa Em till Ånge till polare där, så jag slängde in svettiga mej i duschen för att få ny energi. När jag kom ut så kändes det bara som ett lugn i hela mej. Skönt! Vi for upp med lillan och sen hem o jag hoppade i min underbara Ziperall direkt.

Härlig fredag!



Och då var det gjort, för den här gången ;-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0