4/6: Storm

Ohoj va det blåser! Fick för en stund sedan springa runt här ute på gården för att försöka få fast vattenkannor, plastkrukor och annat som flög omkring. Som en riktig storm. Och sen bara avtog den. Blev alldeles lugnt en stund. Nästan kusligt. Men nu blåser det så där lite lagomt igen. Trodde det skulle komma regn oxå, med tanke på hur himlen såg ut. Men det slapp vi.

Igår hade U och jag en heldag tillsammans. Väldigt skönt! Började ju kvällen innan när jag fixat gotta som vi satt och mumsade på ute på verandan till rätt sent. Så skönt att sitta där ute. (tror bestämt jag sagt det förut) Och vi åt och surrade och hade det trevligt. Oftast så hamnar vi nere i soffan framför tv´n och jag blir rätt less på det. För man sitter ju bara där som en dönick och pratar knappt. Och pratar man så är det ju om programmet. Inget sånt där komma-nära-varann-prat. Och det är ju det man vill ha, eller hur?!



När vi igår hade masat oss upp så tog vi en tur till staden, igen, för att inhandla mera blomjord. Har ju växthuset fullt (nä, men många iaf) av blommor som verkligen behöver planteras ut nu. Så nu är det dags! Köpte billiga lerkrukor oxå. Tycker de är så fina. Och där minsann, som med så mycke annat, så fanns det en stor skillnad i pris beroende på vart vi tittade. Men hittade iaf för 20:- /kruka på k-rauta. Perfekt. Så nu är det jag som ska få jord under naglarna här. Ska bli skoj!

Vi var bjudna på middag i Ovansjö igår kväll oxå. Trevligt som vanligt. Och vi fick träffa Magnus som var hemma på visit med sin sambo (och magen!) Blir spännande att se vad det är för filur där inne.

Innan middagen så hann vi med en träff med Na oxå. Jag hoppas nu att vi kan få till en fin klänning och allt sånt tills studenten. Ti lös med sin frånvaro, vägrar svara i telefonen, verkar vara hans stil nu för tiden.. suck. Räkningar ska betalas.. vad gör man när kids vägrar höra av sej? Ska man låta honom få betalningsanmärkningar, eller ska vi betala hans räkningar????? Nån som har tips?

Hoppas att de en dag ska förstå och inse att vi vill dem väl och att man inte är så himla vuxen när man är 18-20 år. Även fast man lätt tror och tycker det i den åldern.

När vi kommit hem igår kväll så blev det till att hoppa i säng för U. Men jag var inte ett dugg trött. Men hade massa energi att bli av med. Så jag satte igång o städade köket. Herregud hur det såg ut här. Det märks att jag inte lyft ett enda städfinger under min ledighet. Men nu är det dags. Så köket plockades det ihop i under natten. Och idag blir det hallen. Blir kul att se om det är ett trappräcke där under alla kläder och handdukar som hänger på det. Och blir kul att se om vi har en hallbyrå under alla papper och skrot som ligger uppepå :)

Haha... Men ja, jag tar en sak i taget nu. Brukar allt som oftast känna att jag ska fara runt överallt samtidigt. Och det slutar ju alltid med att det bara blir halvdant gjort. Så en sak i taget nu Malin, så blir det nog bra tillslut.



Nä här kan inte jag sitta, då blir det inga blommor planterade minsann. Och det var ju det jag ville. :)



Hm.. nu blåser det himla mycke igen. Stackars de som är med på Träslaget idag och försöker slå brännbolls-bollar hit och dit. Lär ju va rätt svårt just åt det ena hållet då..
Vi hörs sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0