6/6: Sveriges nationaldag.

Hipp hipp hurra för Sverige idag!

Japp, har ni varit ute och viftat med flaggor idag nu då? Firat på bästa sätt med fanor på bilen och tågat genom byar och så?
Jag har inte gjort det. Inte för att jag inte vill utan för att det bara inte blivit av. Men jag har tittat på alla vackra flaggor jag sett som vajat så fint i vinden. Och vilket härligt sommarväder vi har haft hela långa dagen. Helt fantastiskt! Jag tror till och med att jag har blivit lite röd om axlarna, idag med. För solen tar minsann. Skönt!



Nu sitter jag här och har min sista semesterdag. Känns ju sisådär. Men jag har verkligen haft en skön ledighet och det har varit härligt att bara vara utan att ha massa inplanerat. Började ju med att bara lata mej och sen blev det fotokurs, nattligt fotobus och rensat massa ogräs. Städat lite här hemma och ja mått gott.

Har även innefattat massa jobbigheter ang kidsen. Men det är bara att kämpa på. Gör allt vi kan för att få dem på rätt köl. Det ska gå! Skam den som ger sej.

Just nu sitter jag här och har kollat lite när Ti fixar med redovisning som ska lämnas in imorrn. Handlar om Australien och jag måste säga att nu blir jag ju lite ressugen. Men Australien.. så många otäcka djur där. Men visst, väldigt mycke att se i det landet, så nån gång kanske ;)

Idag har jag farit runt här på gården och planterat massa blommor och dragit ogräs igen. Och idag kändes det riktigt skönt. Inte lika känsloladdat som igår. Men en och annan myra tyckte inte om att jag var där och donade.. stackarna.. de for runt som tokar, vilket man kan förstå. Nån kommer ju och sabbar deras bo. Försökte vara liiite snäll med dem iaf. Man är ju djurvän! Mamma och pappa har oxå fått lite plant och en tomatplanta. Kul att kunna ge bort. Hoppas det blir mycke goda tomater!



Och kommer ni ihåg att jag planterat en vitlöksklyfta? Så här stor har den blivit nu iaf.


Nu väntar och väntar jag.. Em kommer snart att komma in genom dörren! Å va jag längtar nu! Ska bli så kul att se henne och krama om henne igen. Stumpan min! Skrivit med henne flera gånger nu under färden från Arlanda och hemåt. Längtar som sagt...!

Imorrn ska vi hjälpa Na att fixa iordning allt inför studenten oxå. Tänk att vi har två studenter i år. Herregud va tiden går. Ska bli skoj!

Hur i hela friden ska jag kunna somna nu då inatt. Är inte ett dugg trött nu och ska (hade tänkt det iaf) rensa lite i akvariet och sen ta mej en dusch, och sen kommer ju lillan så ja, det lär dröja innan jag får nån sömn. Men herregud.. sova hinner jag sen. Haha..
Mors da på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0