17/3:Rummet

Hejsan igen! Nyduschad sitter jag här nu och ska äntligen blogga igen. Känns som en evighet sen jag gjorde det från datan. Måste ju få till det där med radbrytningar och lägga upp bilder, via min Iphone. Nån som har tips kanske?

Hm.. var ska jag börja tro. Kan ju börja med en projektbild och det blir nr:17 och det är: Ögonblick.



Inte helt lätt att fota lilla donnan Humlan. Men här i farten slickandes om munnen. Så söt så!

Nu till lite händelser. Jag var ju stan och skaffade mej mera "vuxen-poäng" (men vadå, jag är väl vuxen) Ja, men vissa saker känns det aldrig som jag blir vuxen nog för att göra själv. Men nu är några avklarade iaf. Köpt toastol. Jättekul.. Och nu sist tvättmaskin. Här stod jag inne på Ikea och finulade på om detta skulle rymmas i bilen.



Tungt som sjutton var det men ja, allt löste ju sej finfint där. Tog hjälp av en snäll man på parkeringen. Tack till dej! Men bilen proppad med prylar tog jag mej sen in till Arken för att lämna ett vattenprov från vårat akvarium.
Kände mej skapligt dum där jag stod och trodde jag kunde köpa fler fiskar.



Blev inget av med det, utan hem och fixa så det skulle bli bra vatten. Och nu har jag fixat med det, precis enligt schemat hon skrev till mej. Och ja, fiskarna ser nog lite gladare ut =)

Nu sitter tapeten uppe på väggen oxå, så skönt att det är klart. Golvet ligger oxå på plats. Fy vilken tur man är två säger jag bara. Hade aldrig fixat det där själv. Men, klart nu! 





Hm.. golvet ser tokgult ut här, men riktigt så är det ju inte i verkligheten.
Nåt jag däremot kunde knåpa ihop själv var "bokhyllan" till min walk-in-closet. Nu är den på plats och jag fyllde den igår kväll med kläder. Så himla skönt att kunna flytta in igen, istället för att ha kläderna överallt... Men det finns mycket stök kvar...

 

Ikea, det är bra det!

Nu är det massa småfix kvar. Och ja, haha.. sånt brukar ju dröja.
Hörde på radion om 97,5% människorna. Har ni hört talas om dem? Jag är en av dem, absolut.
Det är ju de som tex städar, men lämnar det sista hörnet/rummet etc för att det "tar jag sen". Eller när man plockar bort nytvättade kläder från tvättrummet. Jag tar en hel del, men lämnar alltid nåt, som jag ska ta sen... Huga.. det finns så många exempel på detta. Och jag tror nog många kan hänga på i "klubben". Och ja det är ju bara så dumt. Varför inte bara göra klart när man ändå håller på.

Men hur skulle det se ut, då blev man ju klar. Vad skulle man göra sen då? :/

Gjorde smaskig middag idag med karré och kroketter. Mums tyckte Em, Ta jag. Vi blev sen kvar vid middagsbordet länge och surrade om allt möjligt. Trevlig stund!

Idag pratade jag med en "gammal" vän oxå i luren. Himla trevligt! Jag saknar ju dej ju! Måste ses nåt snart tycker jag! Kram på dej! Och man blir så glad själv när man pratar med någon som mår bra och är glad. Härligt att höra bruden =)

Nej nu ska jag ta en kopp java här och fortsätta klura på om mitt träfärgade klädskåp ska målas vitt eller rött. Ja jag har fått en idé om att det kanske skulle vara fräckt med en klarröd garderob mitt i allt vita. Vad tror du, vågar jag?

Over and out, nu är bloggandet klart för idag. Jag lägger in mej för laddning så det inte dröjer så länge tills nästa gång!



Må så gott, kramen!


Kommentarer
Postat av: EK

Meeen Maaaaliiin!!!

Du varken är eller ser dum ut!! Toka... Du var bara lite oerfaren ang vattnet till akvariet, men nu är du en vetskap/erfarenhet rikare ist =)

Fredagskramen - EK

2011-03-17 @ 23:05:35
Postat av: Linda Lundh

Men va söt du är :) Är du färdig laddad nu??

Snyggt med tapeten!

Kram

2011-03-18 @ 10:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0