18/5: Fotojobb

Pigg o alert! Eller..?
Jo hyfsat ändå faktiskt. Egentligen måste jag nog hålla med min sambo och andra jag pratat med som har kliva-upp-mitt-i-natten-jobb, att det oftast är lättare att kliva upp vid fem än när klockan är runt sju. Man kanske är mera i nån sorts djupsömn då, va vet jag. 

Igår hade jag ett litet fotojobb med en väninna. Jättekul var det! Hon har just skaffat sej en hemsida och ska försöka få till nån lämplig bild, eller två, till den. Det var ett bra tag sen jag fotade nu och jag måste erkänna att jag kände mej lite ringrostig där i början. Kände att "men hur var det nu, hur ska jag få till detta". Men faktiskt så kom känslan av att detta är så himla kul och jag såg massa möljligheter i bildväg, nästan direkt jag började. Jättekul som sagt! 

Vi började plåtningen på café Wiba för att avsluta vid vattnet på en brygga. Tjusigt! Satt och donade med bilderna igår kväll tills ögonen gick i kors. Det är verkligen den jobbigaste delen av fotojobbet. Man blir ju aldrig nöjd känns det som. Och jag saknar nåt riktigt bra fotoprogram i min dator nu. Men det går ju att ordnas. Bara att ta tag i :) 

Em skulle försöka göra nåt extra med nån av bilderna idag på skolan om hon hinner. Sen ska Elisabeth få se dem. Kan tro att hon är nyfiken på resultatet ;) 
Hoppas kunna få visa er nån av bilderna sen oxå.

Igår var det oxå vårat grannland Norges nationaldag. Lär ju ha varit ett hejdundrandes firande där. De är ju liksom så mycket bättre än oss på att fira. Här i Sverige ser man knappt nån liten endaste flagga som är i topp tycker jag. Lite synd.. I alla fall här där jag bor. Det brukar vara dagisbarnen som är ute och viftar lite, himla gulligt

Skulle vilja berätta massor om... med det gör jag inte. Inte nu
Ha en härlig dag! Solen skiner här hos mej och termometern visade 10 plus. Bättre än 2 som det var igår morse.
Tjing!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0