22/5: Nä det tycker jag inte.

Hej hopp!
Nu är det söndag igen och helgen har flugit förbi känns det som. Jag har myst både på dagarna och kvällarna. Skönt de! Idag har jag verkligen slappat. Solat lite och sen legat och läst på verandan. De e härligt de. Ett tag kändes det som att jag var lite uttråkad där, men sen snabbt så insåg jag att njuta var rätta ordet. För imorrn sitter man på jobbet igen och förmodligen längtar jag hem då, till just läsning på verandan :)

Väninnan Carina har varit hemma här från Stockholm oxå med sina små sötingar. Himla kul att träffa dem igen. Var alldeles för länge sen. Vi har fått rå om varann iaf och surrat om livet och ditt o datt. Alltid lika trevligt.
Barnen har mesta tiden hoppat på våran studsmatta. Tänk att det är så kul för liten som stor. Haha.. men mycke jobbigare för oss stora :) Det är så härligt att höra dessa söta hysteriska skratt när de hoppar omkring. Mysigt att ha dem här.   

I fredags var jag o Em till stan, ja hon var ju redan där och jag for ner vid lunchtid. Slutade ju tidigt. Härligt. Solen sken och vi hade en toppendag tillsammans. Hon ville fixa det sista inför resan, och ja, det gick bra de.

Sen hade hon klassfest så jag hämtade henne mitt i natten. Gick faktiskt över förväntan att köra då, för jag la mej vid elva och fick sova några timmar. Det gjorde susen. Annars hade det inte varit så lätt tror jag. Självklart hämtade jag hem henne mitt i natten. För jag tänker inte tillåta att hon är på stationen själv till nästan sex på morronen när tåget går hem. Nix, alldeles för mycke konstigtheter finns. Huga.

Haft en disskution oxå med hennes pappa om massa saker. Och , jag tycker fortfarande inte att man kan skriva om vad som helst på sin blogg. Så är det bara. Eller vad tycker du? Och jag tycker fortfarande att man måste lägga av med saker man skriver om, när något speciellt händer/någon tar illa vid sej.

Skulle kunna dra exempel här nu, många. Men jag väljer att knipa igen. Åt alla håll. Tänker varken försöka få med mej folk i mitt tyckande, eller få folk att tycka synd om mej som mår/mått dåligt oxå av allt detta.
Nix. Punkt.

Men det är verkligen så med bloggar har jag märkt, att skriver man om elakheter eller annat åt det hållet så jämarns va mycke fler läsare man får. Direkt. Det är som att folk vill läsa om tjaffs. Och ja, det kanske är så. Mer underhållande än om någon bara har det rosenrött hela tiden. Om det nu finns någon enda person som har det så hela tiden. Tror inte det. Nä, det går upp och ner för oss alla och alla försöker vi göra rätt för oss och för andras skull. Vi vill våra vänner och våra barns bästa. Så är det ju.

Tror inte det är många som verkligen vill göra någon illa. Tror det helt enkelt bara blir fel ibland. Och då måste man försöka ställa till rätta igen. Utan att dela det med resten av världen.

Ikväll har vi varit hos mamma och pappa en sväng. Och himlar va fin trappa pappa byggt vid sidan om huset. Tycker huset är så fint. Och älskar gården. Men man förstår att det blir mycket för dem. Lite jobbig tanke.. Vi var ute på gården och lekte lite med Cirro, världens vackraste schäfer. Han blev så glad när han fick springa runt och hämta ett ben vi slängde till honom.



Nu ska jag sätta mej i soffan och mysa lite. Det är ljust och fint ute och fortfarande varmt och skönt. Men jag väljer soffan nu. Blir skönt de!
Hoppas ni har en fin söndagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0