27/5: Fotojobb, gravidmage.

Meeen.. så vaknade man av att det spöregnarde i morse. Känns väldigt trist då vi i Ånge har Kulturnatten idag. Vilket är en rätt stor händelse med studenternas mösspåtagning på torget, föreningar och barngrupper som visar upp sej, lokala artister framträder både på små och stora scener. Ja det känns iaf som att regn är det sista vi vill ha idag.

När det är vackert väder som brukar det vara proppat med folk ute, och jag hoppas ändå att vädergudarna är med oss senare ikväll.

Jobbade på som bara den igår igen för att få undan innan min (bortglömda) ledighet till veckan. Ska bli hur skönt som helst att bara vara. Vad det än blir på agendan :)

Igår hade jag ett fotojobb, tillsammans med Em. Jättekul! Vi fotade gravida Linda och vi har fått till väldigt många vackra bilder. Allt ifrån att ligga på en äng av gula (illaluktande) blommor, kika fram vid träd och sitta vid sten vid vatten. Ja det blev en och annan bild när hon springer och gömmer sej från en buss oxå.. hahaha..!

Vi får se sen om jag kan visa er ett par av dem. Vill att hon ska få se dem först.

Och apropå gula blommor. Jag hade ju tänkt mej en äng full av fina maskrosor. Men de hade ju gått och lagt sej där på kvällskvisten minsann. Knutit ihop sej ordentligt. Så det får bli en till sväng ut och fota framöver, och resten av familjen ska ju oxå få vara med.

Kom hem och in vid 22 snåret igår kväll. Och då var man rätt kall kan jag säga. Men jag säger det tyst.. för stackars modellen Linda fick ju stå ut med att befinna sej i betydligt mindre kläder än vad vi gjorde. Huga.. hon måste va frysit som bara den.

Om jag inte hade varit på fotouppdrag igår och om jag inte hade behövt börja tidigt i morse på jobbet så hade jag förmodligen varit på Ånäsparken och dansat. Det var premiär där och Blender spelade. Himla bra band!
Men det kommer fler danskvällar här i sommar! Härligt de!

Nämen nu tar vi och skickar bort-med-regn-o-rusk-väder-vibbar nånstans, för att bättra på detta tills om några timmar.
Hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Linda Lundh

Haha ja jag kan tänka mig att bilderna när jag flyr från bussen ser roliga ut ;) Ska bli så spännande att se era bilder. Såg några på dotterns blogg, duktiga ni. Du kursen är du intresserad. Jag tror jag ska kolla om det finns plats kvar. Jag vill också kunna lite ;) Kram

2011-05-29 @ 12:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0