28/5:Baggis hemma! & Kulturnatten.

Sitter ute på verandan och har just fikat kaffe och rabarberpaj. Micke P är här och hälsar på, himla trevligt! Solen tittar fram lite nu och då, men så fort den gömmer sej bakom molnen så tycker jag det blir kallt. Brr.. Vart tog sommaren vägen då? Tycker det är dags att den kommer tillbaka hit till Sverige nu.

Har ju sagt att jag ska lägga ut lite bilder då här kommer det. :-)
Först några bilder från moppeturen med Em. Kul var det och det är så vackert där vid forsen.












Vackert , eller hur?
Är glad nu oxå för igår kom våran söting Baggis hem igen. Äntligen! Han har varit borta precis en vecka och det är på tok för länge för att vara våra katter. U lurade mej rejält när jag kom hem på lunch för som vanligt så frågade jag om han kommit hem, och fick till svar: näe, ingen Baggis. Men sen tyckte jag har såg så lurig ut och just då så kom Baggis fram bakom hörnet och hälsade glatt på mej. Vilken lycka! Kändes ända in i magen. :)

Han har ett sår bak på ryggen, vid svansen. Måste ta o tvätta det och klippa bort lite hår så ska det nog läka bra. Lillkissen.. undrar så vart du varit..

Här är Baggis, i en lite smalare version. (ett tag sen..)



Liten söt:



Och nu igår när han myste på en säng här hemma. Vilken stil va?!:



Igår kväll hade vi sån tur att Matte kunde köra oss upp till Ånge på kvällen. Det var ju Kulturnatten med allt vad det innebär. När vi kom upp så spelade nya Ånge bandet Kill Kill pussycat. Vilket drag! Jättemycke folk som gillade vad de såg och hörde. Tycker det är fantastiskt att denna lilla by har fått fram så många bra band. Vi har ju Takida och Corroded att vara stolta över, vilket vi är!! Och jag är säker på att dessa i Kill kill.. kommer bli vårat nästa stora, från Ånge. Jättekul!

De blev ju oxå vinnare i länsfinalen på Svensktoppen! Häftigt de! Jag önskar dem all lycka!



Det var jätteskoj att se dem uppträda och jag måste säga att scennärvaron var det inge fel på. Så härligt att se när det syns att bandet har kul. När de visar att de älskar att stå där uppe och uppträda. Gillar att de är framme och "är" med publiken. Härligt

Här en bild jag tog på dem in action:

 

När vi tittat och lyssnat på dem så gick vi vidare upp till Mittlandia och lyssnade på ett annat band från byn, Overlake Boogieband. Jättebra de med. Blev riktigt danssugen där ett tag :)

Senare kördes oxå nattbio, Scary movie 4. Gratis! Men näpp, den lämnade vi osedd. Em och F var där och det lät som den var sisådär.. Jag tycker ju att parodierna på dem är läskiga så jag gjorde nog det rätta när jag inte såg den.

Vi tyckte att det räckte med Kulturnatt då och tur som vi hade så kunde Matte köra oss hem igen oxå, Tusen Tack för det Matte! Jättesnällt!

Blev ett långt inlägg det här, som det brukar bli. Och nån mera bild hinns med tycker jag. Här två söta små barn som har hur kul som helst på vår studsmatta. Nellie och min gudson Melvin! Härliga barn!





Nu har det hunnit regna en skvätt och solen har åter börjat kika fram lite grann. Em har kommit hem och fixat det som ska tvättas. Far ju mot Stockholm i morrn mitt på dan. Och sen Turkiet! Inge avis.. näedå ;) Jo så klart jag är det. Vore ju underbart att få sticka iväg och lapa sol och få riktig värme mot kroppen. Men jag är ändå bara nöjd nu att hon kommer iväg. Var ju inte igår precis. Unnar henne verkligen det! Och att få fara med en kompis oxå! De kommer ha det toppen, det är jag säker på!

Nu ska här ätas middag. Gott ska det bli, fläskfilé i goood sås! Sen måste jag sätta mej och redigera lite bilder från senaste fotojobbet. Kul! Många bilder blev det.. :)
Ha de gött, hörs snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0