1/10: Oktober

Jaha då har vi oktober här då. Hej va de går. :) Tycker hösten är en mysig tid. Mörkret kryper sej inpå och man tänder mera ljus. (måste skriva mera ljus.. då jag har ljus tänt hela året om ) Härlig luft och vackert höstväder med alla fina färger, det är nåt de!

Som idag tex. Först var det bara gråmulet och inte alls så där varmt de hade lovat. Jag satt bara inne och myste på. Em har farit till pappsen i helgen och alla andra är på sina håll. U hade extrajobb att dona med så jag och katterna var hemma. Spelade Wordfeud på mobilen låång stund. Himlars va skoj det är, och frustrerande när man verkligen inte kan komma på nåt ord. Och så tycker man att alla andra är så finurliga som bara hittar på det ena efter det andra.

Sen satte känslan av att Malin-du-måste/bör-städa-huset in. Och jag menar huset. Önskar jag kunde säga: städa köket, men det är en mess överallt känns det som. Jag mådde gott en stund till och rätt som det var så kom solen fram och då fick jag genast orken att gå ut o dona lite. Hade köpt ljung i stan igår så nu var det planteringsdags. Mysigt de!

Tog på mej lurarna och lyssnade på tre stycken sommarpratare. Det är så rogivande att pyssla på medans man lyssnar. Det blev först Patrik Sjöberg. Pratade om sin bok han skrivit, sin karriär och övergreppet av sin tränare. Sen lyssnade jag på Cecilia Fors som pratade om andlighet, sin bortgångne pappa och om det hon utsattes av av en äldre känd skådespelare. Slutligen blev det Mark Levengod och han berättade om sin barndom och hur han fått ärva ett speciellt hus av en för honom okänd man, som blev en fin vän till slut. 
Det blev både tårar och skratt för min del av att lyssna.

Har sagt det förut och säger det igen, har ni inte testat att lyssna på programmen så gör det. Lovar att ni inte blir besvikna. 

plantering blev det, finfint. Och sen passade jag på att fota en del oxå. Det var ju så vackert överallt. Kände att jag ville förmedla hösten. Här kommer det: 

 



Visst är det vackert?! Älskar dessa färger.



Här är en liten svampfamilj. Tycker dessa är fina. Men inte när de blivit mera övermogna, för då är de bara läskiga.



Större familj :)



Här är en del av det jag planterade. Vill dona med mera, så kul!



Sen hade jag turen att träffa på en väldigt vacker fjäril idag oxå. Den satt på fönstret inne på verandan och när jag skulle släppa ut den så ville den inte kliva bort från min hand. Den tyckte väl om värmen antar jag. Vacker var den och jag passade, så klart, på att fota en hel del. Gillar att fota dem nära, så man riktigt kan se hur de ser ut.





Vet du vad detta är för sorts fjäril?


Jag gillar ju när flugor och kryp sätter sej på blommor jag fotar och nu ville fjärilen vara med här. Toppen tyckte jag. Gillar den här bilden jättemycket.




Ja nu vet ni hur min dag sett ut. Gillat hösten väldigt mycket :)
Och igår gillade jag att utväxten i mitt hår försvann. Tusen Tack för det duktiga frisör Petra!



Ha det gott! Trevlig lördagskväll på er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0