Påkörd

Sitter för mej själv och tittar på Dödligt vapen. Länge sen. Har ätit skråvmål till middag med Em idag. Gott var det. Bara vi hemma så det passade bra. Var så trött så jag somnade sen en stund i soffan. Väldigt skönt. Vaknade och visste knappt var jag befann mej.

Dagen blev inte alls som jag tänkt mej. När jag for tillbaka till jobbet efter lunchen idag så blir jag påkörd. Jag är mitt i en sväng och blir påkörd rakt in i förardörren. Hemskt. Jag bara skriker: va gööör du, högt i bilen. Jag ser ju innan att han i bilen inte uppfattar mej. Jag håller ut så mycket jag kan åt höger men kunde inte göra nåt.

Att det kan bli en sån smäll i så låg hastighet. Otäckt. Nu får vi vara glada att det bara blev plåtskador så klart. Men ett himla meck att hålla på med.

Jag kände av nacken oxå. På sidan. Så jag ringde vårdcentralen för att få det dokumenterat.

Himla tur som sagt att allt gick så bra som det gjorde.

Har skjutsat Em till Ljunga förut och nu har U och Ti kommit hem oxå. Ti har haft hockeymatch och fick göra mål. Himla kul!

Visst är det skönt med fredag hörrni?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0