Tårar

Igår kväll låg jag i soffan och grät. Tittade på en jobbig film som hette Allt för min syster.

Det handlade om cancer. Denna jäkla vidriga sjukdom.
Det var en familj på fem personer. Ena dottern hade cancer och filmen handlade mestadels om mammans förhållande till det. Hennes kämpande för att dottern skulle bli frisk.

De hade skaffat ett barn till, pga systern. Så att de kunde använda henne för att hjälpa med allt från blod till benmärg.

Hon hade fått utstå operationer och nålar, sjukhusvistelser efter komplikationer. Allt för sin syster.

Hur som så ville lillasyster inte ställa upp längre utan sa ifrån med hjälp av en advokat. Mamman bryter ihop och det blir rättegång om huruvida ett barn kan avsäga sej sånt. Hon vet ju inte vad hon vill.....

Hade dottern rätt att avstå sin förmåga att hjälpa sin dödssjuka syster?
Hade mamman rätt att använda och utnyttja lillasysterns kropp som reservdelar?

Har ni inte sett filmen så gör det. Verkligen bra. Trots allt hemskt.

Sen när jag torkat tårarna så bytte jag kanal och jaha där var ett till program om cancer. Om bröstcancer. Och då var det dags att gråta igen.

Skänker en tanke till alla jag känner och känt, och alla jag inte känner eller känt. Jag önskar av hela mitt hjärta att utvecklingen går fortare framåt så att fler kan räddas från denna hemska sjukdom.

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Nä usch vad trist.... Men bra att se sådant ibland så man blir påmind om att en dum förkylning trots allt går över...!



P

2011-10-24 @ 10:14:38
URL: http://hemmahospillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0