24/1: Did it!

 

Klarade av träningen utan att svimma! Tjoho! Gick betydligt bättre idag. Tack för det! Himla kul pass!

Har kollat på Wipe out nu och höll en tumme hårt för dans-Tobias, men inte hjälpte det inte. Men det blev svensk seger iaf, alltid nåt! Galet vilka smällar de tar där i programmet. Men skoj att se.

Blir nattinatt här strax men lovade ju lite mera Thailand bilder. Så här kommer de!

Kungen fyllde år medan vi var där så det planterades blommor och var lite spektakel här o var. Men inte alls så mycket just där vi var. Vi tyckte hans namn var så lustigt. Vi kallade honom för Bumbiboll Abdulla Hej! Vilket namn va?! Men han hette: Bhumibol Adulyadej. Skojigt tyckte vi. Ni ser honom nedan.

Läsa var nåt jag gjorde en hel del under resan och här ser ni tre av de jag plöjde igenom. Alla var bra, på väldigt olika sätt. Och visst är det roligt när man läser en bok, och direkt och hela tiden hör huvudpersonens, författarens röst i sitt huvud. Dialekt och allt. Härligt att försvinna in i en bok.


Som ni ser så hade jag ju raggsockarna med mej, och de användes oxå. På kvällarna i hotellrummet så var det perfekt. Speciellt när vi var in till kidsens rum, för där var det mycket kallare än hos oss.

På våra promenader på kvällarna så såg vi vääldigt många långa rader av moppar. Galet mycket. Varenda en måste ju haft en. En och annan kokosnöt hittades oxå. Tur man inte fick nån sån i skallen. Och fiskmarknader fanns det gott om. Jag tyckte det var lite bläk att gå där. Luktar ju inte mumma diekt och jag gillar INTE att se krabbor och sånt ligga där och plågas, med ihoptejpade klor. Uscha..

Sen undrar jag vad de gjorde med allt de inte fick sälja varje kväll. Släpptes de ut igen, eller blev de bete till nästa dag eller vad..?

Men hittade en snygg bil som jag tänkte ta med hem. Fin va? Men nu var det ju som så att den var liiite för dyr. Synd. Tyckte ju att jag passade perfekt vid den.

Eller hur?! :)

 

Nä nu blir det nattinatt som sagt, trött som bara den. Och imorron är en annan dag. Det jag bara måste ta tag i då är att beställa klänning till showen. Och strumpor till alla oss kvinns där. Sen kanske även fundera på nya kläder till Madonna-numret. Vore väl nåt de Marléne? :)

Sussa sött nu mina kära bloggreaders!

Sweet dreams!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0